Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af karto
#1354
Rasmus Larsen skrev:Her er så en lidt dårligere nyhe dom Xbox'en:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=24435
Ja den historie er blevet blæst rimeligt stort op - men lad os nu se hvor mange det drejer sig om i virkeligheden (min fornemmelse siger ikke særligt mange... det goe gamle internet kan hurtigt blæse den slags ud af proportioner - det tager 10 minutter på /. )

Til gengæld er jeg blevet mere og mere fristet af at tømme lommerne og købe en Dell 2405FPW - den får goe ord ift. Xbox'en, og generelt er den jo også blevet rost ganske meget. Er der nogen der ved hvor man kan få sig en kigger på den? Netbutikker er jo fine nok, men jeg vil helst have oplevet en skærm i virkeligheden før jeg bruger 2 månedslønninger på den.
Jeg kan vel også retfærdiggøre sådan en investering med at jeg har fået dårligt syn af at glo på CRT skærme (hvilket desværre er rigtigt nok) :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1367
Ja jeg tror nu heller ikke det er noget og Microsoft mener jo selv, at det kun drejer sig om en mindre gruppe. Der er jo også ekstra fokus på det her i starten, men hvis det ikke udvikler sig yderligere, så er det hurtigt glemt. Der var jo også problemer med PS2 i starten, men det har aldrig været medvirkende i noget negativt efterfølgende.

Jeg tror ikke du kan se 2405FPW i nogen butikker pga. Dells online koncept. Så skal du prøve at få fat i en privatperson, som har skærmen og håbe på at få lov at kigge lidt på den.

Men ellers så er der en hel del erfaringer at finde her:
http://hardforum.com/showthread.php?t=9 ... ht=2405fpw

Der er en del blær i tråden, men der er da også en hel del billeder og kommentarer.
Men du skal blot være opmærksom på, at den nok ikke er så egney til Tv siden og det primært skal være med henblik på PC brug og spilkonsolbrug.
Af karoli
#2037
Det kan godt være der står mange positive ting om den skærm men virkeligheden er en helt anden har haft skærmen til test og var ikke sønderligt imponeret ja okey den kunne gode opløsninger men den ghostede også og det er ikke lige det man har brug for når man spiller .. Naeh tag hellere en Benq i stedet
Af karto
#2076
karoli skrev:Det kan godt være der står mange positive ting om den skærm men virkeligheden er en helt anden har haft skærmen til test og var ikke sønderligt imponeret ja okey den kunne gode opløsninger men den ghostede også og det er ikke lige det man har brug for når man spiller .. Naeh tag hellere en Benq i stedet
Ghosting har jeg set på alle fladskærme, men var det slemt? I hvilken forbindelse så du det (film/spil - hvilke/...)?
På et andet forum så jeg en video af et HDTV og et racerspil. Der var ifølge ganske mange slet ikke ghosting, men på første kigning tog jeg da det her screengrab:
Billede - så folks definition af ghosting må være temmeligt forskellig.

Jeg er villig til at acceptere en del ghosting i f.eks. et racerspil. Mine øjne kan ikke rigtigt tåle CRT'er mere, så må jeg jo gå lidt på kompromis.
At Dell skærmen har både komponent og DVI indgang er et stort plus, det samme de mange der anbefaler den.
Hvilke BenQ paneler tænkte du på (vi skal op omkring de 24" og i widescreen)? Jeg er nemlig ikke selv faldet over et eneste (fra BenQ altså) jeg syntes lød interessant, men nu er jeg jo også nybegynder på fladskærmsmarkedet.