Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mapa
#8632
Står for at skulle have nyt fjernsyn.

Er der nogen gode råd.

Primært til tv kiggeri, dvd men vil også inden længe sætte en pc til, primært til at surfe på.

Antenne foreningen levere pt. et DVB-T signal på dr1+2 og tv2

Bedste plads er 5 m. fra den væg hvor skærmen skal hænge.

Har længe været lun på et LE40M61 men.....

Er et 40" for stor

Er M71B så meget bedere?

Eller hvad med et Sony KDL40V2000

Har mod på at køre til Tyskland ( Hamburg ) efter det men vil ikke betale til Tysk side via nettet, er måske en kylling.

Har i dag set på et Prosonic eller lignende i Bilka, ikke fordi det skulle være et sådanne fjensyn men af nysgerrighed, syntes at den tegnefilm de viste havde tendens til at ved hurtige bevægelser at mange detaljer fremstod som opbygget af små blokke ( firkanter ).

Er der nogen som kan vejlede, pleasssssse
Af lance52
#8637
Når du har 5 m, så bør du vælge mindst 42" og vælg plasma i stedet for. LCD kan ikke vise hurtige bevægelser naturligt som plasma. Har kigget på mange lcd, der alle blev kasseret, før jeg valgte et panasonic 42pv60, som roses til skyerne overalt.
Af plasmakay
#8640
Inden du beslutter skal du se TH-42PX600 og TH-50PX600 side om side i et panasonic center. PX står for indbygget DVB-T tuner, PV-modellen er uden. Se på www.hifipriser.dk for hvem der sælger PX modellen med indbygget DVB-T tuner.

Med de 5 meter, kan jeg absolut anbefale en 50", der er meget stor forskel mellem 42" og 50", ses først side om side !

Under bruger tests har jeg lige lagt en "hjemme test" på.
Af mapa
#8711
Så er det overstået.

Købte et Sony KLD40U2000 i Bilka, ja grin i bare, men det fjernsyn det skal afløse er også købt der for 18 år siden, og det har fungeret upåklageligt.

Det var på "bud" så det lå under 15.000.- med indbygget digitaltuner.

Kunne måske spare lidt ved at køre til Tyskland eller købe via nettet men skulle der være reklamationer er det her jo dejligt nemt.

Må indrømme, kanon billede, nem betjening og massere af tilslutninger.

Men jeg vil gerne sige tak for indspillene.