Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#8171
Hej alle

Endnu en forespørgsel om hjælp til valg at nyt TV :)
Har læst købsguiden her på Flatpanels.dk og også en guide på Tapeconnection. Ved skisme ikke så meget om det. Tak flatpanels.dk for et godt site - bruge også købsguiden da jeg købte fladskærm til PCen :)

Jeg vil helst have LCD, da jeg gerne vil sætte PC og konsol til TV'et...
Problemet er jo så størrelsen, kvaliteten og prisen.

Regner med at bruge omkring 12-15.000dkr i alt - er det til at få en 37" eller større LCD TV for det beløb eller bliver det noget juks?

Oven i købet kunne jeg jo også godt tænke mig 1080p, selvom det nok er utopi til den størrelse/pris? Heller ikke helt sikker på jeg vil få udbytte af dette kriterie?

Kan i forslå et par TV i nævnte prisleje, som har en god billedkvalitet? (jeg er ikke kender, så det behøver ikke være superperfekt ;))

På forhånd tak!

Venlig hilsen Morten
#8185
mlyn skrev:Hej alle

Endnu en forespørgsel om hjælp til valg at nyt TV :)
Har læst købsguiden her på Flatpanels.dk og også en guide på Tapeconnection. Ved skisme ikke så meget om det. Tak flatpanels.dk for et godt site - bruge også købsguiden da jeg købte fladskærm til PCen :)

Jeg vil helst have LCD, da jeg gerne vil sætte PC og konsol til TV'et...
Problemet er jo så størrelsen, kvaliteten og prisen.

Regner med at bruge omkring 12-15.000dkr i alt - er det til at få en 37" eller større LCD TV for det beløb eller bliver det noget juks?

Oven i købet kunne jeg jo også godt tænke mig 1080p, selvom det nok er utopi til den størrelse/pris? Heller ikke helt sikker på jeg vil få udbytte af dette kriterie?

Kan i forslå et par TV i nævnte prisleje, som har en god billedkvalitet? (jeg er ikke kender, så det behøver ikke være superperfekt ;))

På forhånd tak!

Venlig hilsen Morten
Hejsa...

1. 1080p til omkring 15000 er umuligt hvis tv'et også skal være nogenlunde godt :)

2. 37" Toshiba WL66Z er lige nu på fælleskøb via www.recordere.dk til en meget billig pris. Har selv 32" udgaven og kan varmt anbefale den, medmindre du vil have Plasma, der burde du også kunne få nogen til din pris...

Mvh

Casper
Af SJ
#8187
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:48, rettet i alt 1 gang.
Af Mr_Mo
#8189
Til 15.000 kan du få en Samsung 40M61B og det er bestemt ikke noget juks.
http://hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312

Hvis du vil have en billig 37" med 1080p, så er Amoi måske værdt at overveje. Amoi LC37AF1E (1920x1080) kan fås til 1700 €, altså ca. 12.700 kr, i tyskland.
Af Crax
#8190
Bortset fra at jeg endnu ikke har modtaget mit TV, kan jeg varmt anbefale LG 37LB1, der tidligere har været på fælleskøb til 16k. Det kan efterhånden fås til en 14.5k, hvis man kigger sig lidt omkring.

Der er en lang tråd på recordere.dk om TV'et (den skal man også lede lidt efter) - alt i alt er mit indtryk at det er et godt køb (finder jeg forhåbentlig også ud af når jeg modtager det!)...

Det har 1:1 pixelmapping, så der burde ikke være nogen problemer med PC. Desværre kan det ikke klare 1080p, men det er også lidt svært at finde noget (godt) kram, der kan det til dén pris.

/Thomas
Af mlyn
#8197
Hej alle 4 - tusind tak for svarene :)
Kief skrev:37" Toshiba WL66Z er lige nu på fælleskøb via www.recordere.dk til en meget billig pris.
Lyder helt sikkert interessant, selvom det ikke er optimalt til PCen. Det bliver sandsynligvis alligevel film der skal ses på PCen :)
SJ skrev:Hvis jeg skulle købe en LCD skærm nu, ville jeg nok vælge en Sony V2000.
Kiggede lige på priser på TC - den er desværre ALT for dyr :( Ellers tak for forslaget
Mr_Mo skrev:Til 15.000 kan du få en Samsung 40M61B og det er bestemt ikke noget juks.
http://hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312

Hvis du vil have en billig 37" med 1080p, så er Amoi måske værdt at overveje. Amoi LC37AF1E (1920x1080) kan fås til 1700 €, altså ca. 12.700 kr, i tyskland.
Temmelig interesseret i den Samsung - det ser jo godt ud :)
Synes jeg læste i en anden tråd her på FP at Amoi ikke er de bedste, for at sige det mildt. Forveksler jeg Amoi med et andet mærke?
Crax skrev:Bortset fra at jeg endnu ikke har modtaget mit TV, kan jeg varmt anbefale LG 37LB1, der tidligere har været på fælleskøb til 16k. Det kan efterhånden fås til en 14.5k, hvis man kigger sig lidt omkring.
/Thomas
Fandt fælleskøbstilbuddet på denne skærm, som desværre var lukket... Ser jo også spændende ud.

Må nok sige at jeg synes Samsung og LG ser mest interessante ud... Fatter ikke så meget af det der står i tråden om LG, mens anmeldelserne af Samsung på edbpriser er til at forholde sig til ;)

Nogen der har et sidste ord, før der bliver rullet en terning? ;)

Venlig hilsen Morten
Af SJ
#8201
:p
Senest rettet af SJ 2. jan 2009, 19:49, rettet i alt 1 gang.
Af kfk
#8203
Toshibaen til 11.000 er simpelthen bare et kup (fælleskøb på recordere.dk). Uhørt godt billede til den pris. Du kan også læse en tråd med anmeldelser af det på recordere.dk. Du kan se det hos TC eller Elgiganten. Har haft mit i 2 uger nu og ikke fortrudt et øjeblik.
Af Mr_Mo
#8206
mlyn skrev:Temmelig interesseret i den Samsung - det ser jo godt ud :)
I know, har den også selv :). Den har også vundet EISA award for bedste LCD.

Jeg har ikke selv set billedet på Amoi, men har hørt både godt og dårlig om den. Måske skulle du tage ud og kigge på det? Jeg tror elgiganten har det i nogle af deres varehuse, du kan checke det her.
Af mlyn
#8213
Hej alle

Jeg har nu bestilt Toshibaen fra fælleskøbet på recordere.dk.

Tusind tak for hjælpen :)