Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6646
Jeg sidder nu med mit nye Samsung R7 40" og ser Brazilien - Frankrig, men det skuffer mig lidt at banen er HELT pixeleret, næsten, når man ser langt fra.. og der er skygger på spillerne.

Jeg har prøvet mit bedste for at indstille det, men kan ikke se at det gavner.

Nogen der har tips / tricks eller reelle information der skal afprøves, for at jeg kan få det gode billede jeg vil have.


Et helt andet problem er at billedet strækker sigud over hvad skærmen er i størrelse.

Dvs. at jeg fx ikke kan se hvor lang tid der er gået af fodboldkampen og jeg kan ikke se "DR 1" men "R 1"... Og det er lige meget om jeg kører 16:9 eller 4:3 :/
#6650
ano skrev: Jeg sidder nu med mit nye Samsung R7 40" og ser Brazilien - Frankrig, men det skuffer mig lidt at banen er HELT pixeleret, næsten, når man ser langt fra.. og der er skygger på spillerne.

Jeg har prøvet mit bedste for at indstille det, men kan ikke se at det gavner.
Det er formentligt ikke tv'ets skyld, slet ikke hvis du modtager signalet digitalt. Den bitrate DVB-T kører med i øjeblikket egner sig ikke til sport på et tv i "mandestørrelse"...

(bare for at gøre dig misundelig, så så det fint ud i HD på mit 84" lærred... :p )


ano skrev: Et helt andet problem er at billedet strækker sigud over hvad skærmen er i størrelse.

Dvs. at jeg fx ikke kan se hvor lang tid der er gået af fodboldkampen og jeg kan ikke se "DR 1" men "R 1"... Og det er lige meget om jeg kører 16:9 eller 4:3 :/
Det lyder netop som om du bruger en digital modtager af en slags, og har sat dén forkert op?
Af ano
#6651
Vi så det via parabol, så der er jo satellit modtageren.
Af Tape Connection
#6657
ano skrev:Vi så det via parabol, så der er jo satellit modtageren.
Kontroller 16:9 indstillingerne i sat-modtagerens menu... jeg er 98% sikker på at det er hér problemet ligger.