Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6413
Hej

Som ny "kunde" på LCD markedet er jeg på jagt efter en LCD skærm med indbygget DVB-T. Derfor disse spørgsmål:
1. Hvilket mærke skal man gå efter - Philips er interessant?
2. Når man er parabol-bruger er der så nogle ting man skal være OBS på herudover?
3. Skal man gå efter et produkt med både DVI og HMDI eller der HMDI "nok"??
3. Hvor skal man købe (Tyskland evt.??) (bor i Hammel ved Ã…rhus)
4. Er der helt nye standarder på vej så man bør vente med at købe eller skal man "smide" 40000 ud efter et kvali tv??
5. Skal bruges til at se bold, tegnefilm og i fremtiden spille playstation på (har en søn på 4!!)

Har med interesse læse guiderne her på hjemmesiden - men puuha jeg vil gerne høre folkets erfaringer!!

Håber på hjælp - er klar over at det er mange spørgsål på en gang!!! ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#6478
Velkommen til :)

1. Philips er meget interessante. Sepcielt med deres nye 9731D og 9831D serier.

2. Næ som sådan ikke. Du skal nok satse på at få fat i en dekoder HDMI på et tidspunkt og ligelvedes bør du vælge et Tv som har minumum 2 HDMI indgange.

3. Tyskland giver i visse tilfælde nogle problemer med garantien. Det er noget du skal tjekke op på for de enkelte producenter. Hvis du er frisk på at tage til Tyskland igen, hvis der sker noget med apparatet, så er det dog ikke et problem.

4. De nye og kommende Tv er en ny standard for billedkvaliteten i sig selv. Tv fra mange af de anerkendte producenter er virkelig forbedret billedmæssigt her i 2006.
Hvis du skal vente, så vil jeg mene, at du minimum skal vente 1½-2½ år, og det er jo lang tid.

5. Til fodbold vil jeg bestemt mene, at en af de ny Tv med systemer á la ClearLCD er at foretrække. Det har de fleste brands integreret i deres nyeste apparater. Jeg har dog endnu kun set en præsentation af Samsungs og Philips - men det fungerer rigtig godt til at forbedre responstiden og derved skarpheden.
Af ansa
#6541
Tak for velkomsten og svaret.

Hvis man nu tager til Tyskland og køber skærmen (er oprindelig fra Sønderjylland - så det er ikke noget problem) hvor vil I så anbefale man tager hen? og hvad skal man være OBS på??
Af ABHolm
#6557
Digital4all ville nok være et godt bud. Det ligger i Harrislee ;)

Du skal være opmærksom på hvilken garanti du får - og om muligt, en returret (hvis du tror du får brug for det..)

Men ellers kan en søgning på pricerunner måske komme med flere ideer til butikker/steder i Tyskland.