Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Supergris skrev: 20. mar 2025, 02:50 Nej, det gør det ikke, og det burde du også vide, med mindre du gransker og kender de eksakte modelbetegnelser, hvilket har været oppe at vende mange gange efterhånden , PeterD...
Så det er altså let at snyde folk ?

Ærgerlig hvis butikkerne ikke er ærlige.

Hvad kan man så forvente, men de kan måske ikke finde ud af det
VILLAFOREVER skrev: 15. mar 2025, 20:55 Uanset om jeg brugner vivid profilen, skal der ihvertfald ikke komme burn in pga sorte bjælker efter 1 film på en time og 45 minutter…

Jeg elsker pang farver, samt perfekt sort…

Iøvrigt siger mange at burn in er blevet markandt mindre de seneste år…

Jeg tænker mig selvfølgelig om, når jeg bruger tvet, men 1:45 timer burde det kunne klare med sorte bjælker. Selve marterialet var jo ikke statisk.

Iøvrigt, hvis OLED ikke kan tåle VIVID profilen, skulle den ikke have været mulig at vælge, efter min mening.
De gamle plasma paneler og i dag oled paneler, udsættes for langt højere retention, burn in og ældning, hvis de voldtages med vivid, dynamisk profil og hvad indstillingerne ellers kaldes for.
Oled paneler er tiltænkt bedst opnåelige billedkvalitet, som opnås i korrekt billedindstilling. Teknologien har dog skavanken/risikoen for BI, hvis panelet "voldtages" med hidsige billedindstillinger.
Helt rigtigt der er indstillinger som absolut ikke bør anvendes af den grund.