saab8889 skrev: ↑18. feb 2025, 18:21
Helt enig men det er svært at forklar min far det har er jo nordjyder min penge tæt til kroppen hehe. Ej er der nogle der kan forklar mig om oled og burn in
Der er rigtigt som nogle skriver at risikoen for burn-in er reduceret op gennem årene. Men det kan aldrig udelukkes 100 % for ellers ville producenter jo netop bruge det som salgsargument. Der er grund til at producenterne af OLED monitorer stadig kun tør give 2-3 års garanti mod burn-in. TV producenterne tør slet ikke give en klar og utvetydig garanti.
Nu skriver vores gode Peter
Find dit budget og hold det
Alligevel så får du åbenbart ikke anbefalinger der ligger indenfor det ønskede budget - ikke engang fra Peter, som i stedet henleder opmærksomheden på hvad "de bedre tv" koster
Lad være med at lytte for meget til sælgersnak i butikken hvis det er der du ønsker at købe..
Sælgersnak er der også masser af herinde. Det er yderst sjældent at nogle herinde anbefaler et TV der ligger indenfor prisrammen. De er
SÅ ivrige efter man alligevel bør gå trin højere end det oprindelige budget. Skrev du feks 7.000 kr så ville du få anbefalinger der gik på at du får endnu bedre TV hvis du købte noget til 8.500 eller 9.000
Naturligvis findes der fine tv i størrelsen 50-55" der kan købes for under 5-6K.
Her er et forslag for et hæderligt tv der naturligvis ikke har alle de smarte finesser og features som de dyrere tv har, men er meget et fint tv til den jævne bruger.
Panasonic TX-50MX600E til kr 4.127
Her får du et et ret flot og naturligt billede i et 50" panel der ikke giver så meget sæbe opera effekt som andre tv i samme prisleje, men stadig god dybde og farveægthed.
Eftersom det heller kommer med Android eller Google TV som OS, som er svært at trække med det indbyggede chipsæt men derimod med Panasonic's eget styresystem, så vil du ikke opleve en træg betjening og navigering i menuerne. Det ligger klar til afsendelse på fjernlager og kan leveres indenfor 5-7 dage.
Tag dig ikke af af nogle straks vil fare op og skrive at det ikke giver dig 120 eller 144 Hz, eller sortniveauet ikke er tilstrækkeligt godt....eller så mange andre 'ankepunkter'.
Just go for it