Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er jo ikke helt det, de ender med at konkludere, men de har sikkert ret i, at det er et fint bud på et godt allround TV i den øvre mellemklasse uden prisen går helt amok.
Priserne på nogle TV kan variere kraftigt, hvilket har afgørende betydning for, om det er værd at købe eller ej...
Af PeterD
Panasonic W90A/W93A

(Næsten) Topkarakterer mange steder
(Computerbild.de, m3.se, tomsguide.com og man kunne blive ved)

https://www.whathifi.com/reviews/panaso ... -tv-55w90a

Men ja, som det påpeges så betyder prisen så ufatteligt meget når man skal sælge tv og folk er jublende lykkelige over OLED og dets egenskaber .

Men..8500 kr for et 50" (!).

https://www.flatpanels.dk/panasonic_w90a_2024.php

Måske lidt pebret nu når der er udsalg på OLED og Hisense lokker med U8K som for et 55" har været så langt nede som 5500 kr..

Panasonic's ( og Sony's- for den sags skyld) LCD modeller kommer sjældent sådan rigtigt på køtilbud.
Tidligere blev sidste års modeller, både LCD og OLED, fra Panasonic, solgt til omkring det halve af retailprisen, hvor de med flere modeller var bestbuy...

PeterD, med hensyn til topkarakterer, så skal du lige huske på, der altså ikke er tale om en topmodel!

Jeg synes også, det er misvisende at nævne lysstyrken i denne model, som en fordel i lyse stuer i forhold til OLED i Computerworlds test, da denne Panasonic på ingen måde når samme lysstyrke som de fleste OLED.

Der skal man nok over i noget miniLED, før de i visse tilfælde har fordelen.
OLED har rigeligt lys til SDR. Snakker vi OLED, så er det at bukkene skilles fra fårene, og topmodellerne for nogle retfærdiggør deres prismærke...
Supergris skrev: 25. jan 2025, 11:16 Hov, "PeterD"?
Jeg vil ikke helt give dig ret i din påstand, da det vel helt kommer an på budgettet, eller hvor meget man interesser sig for god billedkvalitet...
Ja, ens budget betyder meget.

Der er jo også derfor relativt ukendte navne for danskerne som Hisense og TCL prøver/ i det mindste forsøger at tage deres bid af kagen.

Om det lykkes på den den lange bane er uvidst men hvis holdbarheden, "den oplevede kvalitet også efter 7-10 år er god" og "prisen mere en konkurrencedygtig" så burde det være muligt.

Hvis ikke så er det ærgeligt.
Af koden
peterdebel skrev: 25. jan 2025, 11:34
Jeg vil ikke helt give dig ret i din påstand, da det vel helt kommer an på budgettet, eller hvor meget man interesser sig for god billedkvalitet...
Ja, ens budget betyder meget.

Der er jo også derfor relativt ukendte navne for danskerne som Hisense og TCL prøver/ i det mindste forsøger at tage deres bid af kagen.

Om det lykkes på den den lange bane er uvidst men hvis holdbarheden, "den oplevede kvalitet også efter 7-10 år er god" og "prisen mere en konkurrencedygtig" så burde det være muligt.

Er det åbenlyst kinesisk hele vejen igennem, så køber jeg det ikke.
Philips er også i kinesiske hænder.
Ja de er meget svære at komme uden om, de blander sig jo også i film produktion.
peterdebel skrev: 25. jan 2025, 11:34
Du fangede den åbenbart ikke første gang, hvilket er ærgeRligt, så jeg prøver lige igen. :)
Udover det store "R", så har det noget at gøre med et andet STORT bogstav...
Åbenbart var der ingen, der fangede den, så hvis der er nogle, der sidder i spænding og venter, inkl. PeterD, så var det et forsøg på at gøre PeterD opmærksom på, at han igen var kommet til at finde sit alias frem: "peterdebel".
Han er tidligere blevet bedt om ikke at have en dobbeltprofil, da det kan skabe forvirring...