Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen!

Vi har siden 2018 haft et Philips 55POS9002, som nu pludselig ikke vil tænde mere. Jeg har haft fat i Philips, som desværre ikke kunne hjælpe...

Vi skal derfor nu have et nyt tv.

Man kan pt. få et Philips PUS8508 til kun 3666: https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 023/611118

Ved I, hvor meget vi dermed vil skulle gå ned i kvalitet? Jeg er klar over, at PUS8508 er et low-range tv sammenlignet med POS9002 - men der må vel alligevel være sket noget side 2018, som gør, at et low-range tv i 2024 alt andet er lige bedre et end et low-range tv i 2018? Håber spørgsmålet giver mening og på forhånd tak for hjælpen :)

Mvh
Peter
Langt ned i kvalitet desværre, hvilket i også vil lægge mærke til når i har været vant til OLED. Nu oplyser du ikke noget om jeres budget, men dette her kunne være en (god) mulighed, og også en opgradering fra POS9002:
https://www.bilka.dk/produkter/philips- ... 200201542/
Flere POS9002 har iøvrigt haft nogle problemer med strømforsyningsmoduler der bliver for varme og "brænder" af.
Hej Henrik

Tak for tilbagemeldingen. Jeg har også godt haft kig på 708'eren (dog i 48"), men prisen er i skrivende stund lidt til den høje side - håber den falder inden længe.

Og modtaget mht. 9002'eren - det kan sagtens være, at det også er sket for vores vedkommende. Pludselig en dag var det i hvert fald helt dødt .
Hvis du synes 6000 kr. er meget for et TV, så er det svært at finde noget ordentligt.
At gå ned i størrelse for at spare 700 kroner; eller blot i det hele taget, vil de fleste nok fortryde, i stedet vælger folk som regel at gå en størrelse eller to op, men med dit åbenbart begrænsede budget er det vel ikke en mulighed...

Med hensyn til low range-TV årgang 2018 vs 2024, så er det ikke her, der er sket den store forandring, men indtoget af de kinesiske mærker, har gjort, at du kan finde et mid range-TV i ca. samme prisleje, som et low range-TV fra et af de kendte mærker, så hvis du kan undvære Ambilight, er det nok her, jeg ville kigge.

F.eks.:

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/hisen ... ricerunner

Et udmærket TV, der vil kunne tilfredsstille de flestes behov med hensyn til billedkvalitet.
Senest rettet af Supergris 2. okt 2024, 00:15, rettet i alt 2 gange.
Ja man får ikke så meget for de penge, det jeg har er ikke en helt i top model, men det har da kostet mere end det.
Tak for tilbagemeldingerne - jeg har dog ikke skrevet noget om budget :)

Vi har besluttet os for at 55" er for stort til vores stue, så vi går i denne omgang efter 48/50.

Jeg holder øje med priserne på Philips 48OLED708 eller endda 808. Prise på 708'eren har tidligere været nede i 5500, så hvis den kommer derned igen, så slår jeg til.
Hvordan kan 55" blive for stort?
Jeg har en mistanke samleversken har en finger eller mere med i spillet?
Hvis det er tilfældet, så hedder det ikke, "vi er blevet enige", det hedder "jeg har føjet mig", hvilket ofte er tilfældet, når det handler om indretningen af stuen.
Jeg forstår bare ikke hvorfor et TV, der hænger på væggen, har så mange, især kvindelige, skeptikere, når det handler om størrelsen...
Supergris skrev: 2. okt 2024, 12:08 Hvordan kan 55" blive for stort?
Jeg har en mistanke samleversken har en finger eller mere med i spillet?
Hvis det er tilfældet, så hedder det ikke, "vi er blevet enige", det hedder "jeg har føjet mig", hvilket ofte er tilfældet, når det handler om indretningen af stuen.
Jeg forstår bare ikke hvorfor et TV, der hænger på væggen, har så mange, især kvindelige, skeptikere, når det handler om størrelsen...
Synes dette indlæg var aldeles uacceptabelt og under lavmålet.

Fordi man selv er dominerende og eneherskende og vil bestemme hvilket tv der skal købes betyder det ikke at andre har samme balance i forholdet derhjemme.
Om trådstarter føjer sig eller ej er ikke noget du skal bekymre dig om. Ligesom ingen andre skal blande sig i hvor ofte din sammenleverske føjer sig for dine diktater.

Ville føle mig MEGET fornærmet og krænket over sådan en 'indblanding'. Folk derude har mange forskellige måder at opnå harmoni på for at få et balanceret forhold, hvor man lytter til hinanden og har en dialog om hvordan man indretter hjem og fordeler opgaver og ansvar.

Folks individuelle forhold er vidt forskellige og aldrig noget uvedkommende skal bare forsøge at blande sig i. Det er kun de allernærmeste fortrolige der kan udtale sig om forholdet...og kun hvis man selv søger råd eller hjælp!
Nu er det jo et åbent forum, vi befinder os i, men måske der er nogle, der føler sig ramt på deres mandlige stolthed?
Der er hverken nogle, der beskylder folk for noget, bruger grimme ord eller lignende, jeg forsøger blot at blive klogere på, hvad det er, der gør, at folk vælger, som de gør, hvor jeg så kommer med min mistanke, som jeg har set udfolde sig mange gange gennem min omgangskreds.

Det er jo ikke noget nyt, at der ikke ikke længere skal så meget til at krænke folk, hvilket vi så ser et lysende eksempel på her!
Nu nævner du selv "balancen" i et forhold, hvor jeg ofte ser, at "mændene" føjer sig, da de ved på forhånd, der ikke er noget at gøre, hvilket jeg føler er forkert, da balancen har skubbet sig i forhold til midtpunktet, men selvfølgelig er det noget, de selv må ligge og rode med, men derfor kan det vel nogle gange være godt lige at få lidt stof til eftertanke, også uden folk behøver at blive fornærmede; mon ikke også vedkommende kan svare for sig selv, hvis han virkelig var blevet fornærmet?

Faktisk føler jeg mig fornærmet over din indblanding i tråden, og synes den er langt under lavmålet!
Jeg kan ikke se hvad din personlige holdning til, hvordan folk skal gebærde sig i forhold til at komme med indspark - som folk enten kan tage til sig eller lade være, da de jo bedst selv kender til, hvordan tingene er skruet sammen - tilføjer tråden noget af værdi!
Var der nogle, der sagde: "Me Too"?
Senest rettet af Supergris 15. nov 2024, 01:53, rettet i alt 1 gang.
Supergris skrev: 2. okt 2024, 14:45 Var der nogle, der sagde: "Me Too"?
Sikke en omgang nonsens du kan fyre af....selvom du flittigt forsøger at forsvare dit forrige indlæg, gør det i virkeligheden kun ondt værre. Stop dig selv mens du kan.

MeToo handlede om sexisme, hvor folk der havde oplevet seksuel chikane eller seksuelle overgreb, stod åbent frem og afslørede de personer eller de miljøkredse, hvor overgrebene fandt sted. Gad vide om du føler du er er offer for sexisme nu, siden du bringer me too ind i billedet :s

Det jeg anfægter i dit indlæg, er at du bryder en privatsfære som ingen har ret til at blande sig i eller udtale sig om. Din snak om at "give stof til eftertanke" er direkte latterlig.

Inderst inde ved du godt at du har trådt helt ved siden af så stop nu med at forsøge at bortforklare og låse dig endnu mere fast i infantil stædighed og udstille dig mere end du allerede har gjort.

Vil du diskutere og rådgive om kønsroller og parforhold så tror jeg desværre, at du er blandt de mest inkompetente til denne opgave. Men hey, til din orientering så handler dette sted altså om fladskærme. Din macho stolthed må du lade flyde andre steder.....
Hejsa

Er der nogen, der kan sige noget nogenlunde begavet om forskellen på Philips OLED708 og dens efterfølger 759?

Prisen på 55" ligger nu på kr. 6.666 for 708 (2023-model) og kr. 8.990 for 759 (2024-model), dvs. en prisforskel på ca. kr. 2.300. Vurderer I at steppet op til 759'eren er de ekstra 2.300 værd? :)

God aften til jer alle.

Bh
Peter
Nej slet ikke, du kan roligt gå med 708. Det kører iøvrigt med Android/google TV, hvorimod 759 kører med Titan. Det har dog et lidt nyere OLED EX panel. Men jeg ville selv vælge 708.