Poltex skrev: ↑14. nov 2024, 17:27
henrik.yde skrev: ↑14. nov 2024, 16:25
Poltex skrev: ↑14. nov 2024, 15:37
Det bliver leveret på lørdag. Glæder mig. Så er det bare at få det korrekt opsat. “Radiomanden” har i et tidligere indlæg i denne tråd anbefalet en BluRay fra HiFi-klubben til dette, tænker jeg køber den.
Jeg har downloadet og læst brugervejledningen, og blev næsten lidt “skræmt” af Philips mange advarsler om ikke at måtte placere TV’et, så det kan få direkte sollys og mange ting pga. faren for Burn In. Hvad er din erfaring med det?
Mit TV er placeret ved en hvid bagvæg, hvilket giver en fantastisk effekt med Ambilight. Farverne på bagvæggen følger farverne på skærmen, Der er et utal af muligheder, man kan selvfølgelig også deaktivere det.
Der er ingen skærme der har godt af (direkte) sollys, hjemme hos mig klares det nemt med nogle gardiner/persienner. Jeg fik mit første OLED TV i 2016, som efter et par år fik Burn In og det blev byttet på garantien. Siden da har jeg haft en 3-4 stykker uden problemer, og regner også med at købe et nyt i 77 tommer til Black Friday eller lign.
Alletiders, det skal nok blive godt. Mange tak, endnu en gang
Jeg har nu fået opsat og installeret TV'et, men jeg er ikke tilfreds med billedet. Farverne er meget skarpe og billedet er generelt temmelig bright. Den bedste indstilling er "Moviemaker", men synes stadig det er for meget.
Desuden er billedet ikke altid glidende, men derimod lidt hakkende (Eksempelvis så jeg i går "Familier Som Vores", hvor en af personer gå gennem et rum, med reoler på væggen bag. Og der "hakkede" reolerne gennem billedet, i stedet for at "glide" naturligt).
Dengang jeg købte mit nuværende TV, var det på baggrund af en anbefaling i forb. m. en test her på FlatPanels.dk, og der lå der en guide til hvordan testeren mente man skulle justere på en utrolig masse settings - Gamma og alt muligt, jeg ikke vidste og ved en bønne om - men det gjorde, at billedet blev supergodt og -naturligt i modsætning til billedet med de prædefinerede indstillinger.
Jeg ville så gerne have et sæt tilsvarende instrukser til hvordan mit nye TV burde opsættes. Jeg kan se, at den kalibrerings-BluRay hos HiFi-Klubben, "Radiomanden" herinde anbefalede herinde, er udgået af deres sortiment. Jeg har downloadet THX Tune Up-app'en og prøvet at kaliberere via Apple TV, men det bliver ikke rigtig godt. Og jeg kan heller finde indstillingen "Tint" i TV'ets skærmindstllinger.
Har du - eller andre - herinde forslag til hvad jeg kan gøre for at få opsat det optimale, naturlige billede?