Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af BlueFox
Kan jeg skifte harddisk på mit LG C2 tv og bevare optagelserne?
Jeg har en Toshiba 1TB harddisk og den er som sådan stor nok, men den er begyndt at pive.
Jeg har en 2 TB Samsung EVO SSD liggende. Jeg tænker at bruge den og jeg tænker lave et image af Toshiba'en over på Samsung’en på en PC og så udvide partitionen efterfølgende.
Men vil mine gamle optagelser stadig kunne ses på (det samme) tv?
Brugeravatar
Af hans123
Er næsten helt sikker på at den opgave ikke er mulig

TV bruger et krypteret system Og så kan man ikke lege meget med disken og optagelser

Det er prøvet mange gange gennem tiden
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det kan rigtig nok ikke lade sig gøre, da som skrevet TVet formatterer HDDen så den kun kan læses af TVet, dine existerende optagelser kan derved ikke flyttes over.
Brugeravatar
Af BlueFox
Tak for jeres svar.
Jeg prøver jo at bevarer krypteringen ved at lave et image, Selvfølgelig er harddik ID forskelligt, men ja, jeg havde en klar fornemmelse at det ikke vil kunne lade sig gøre.
Jeg prøver nok alligevel - flere af filerne har ikke noget preview, men en hængelås. De virker fint alligevel!
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du kan da prøve, men det er tvivlsomt at der er held med det.
Af Lars K
I teorien burde du sagtens kunne klone drevet til et nyt via en standalone hardware duplicator hvor du kloner sektor til sektor men at få udvidet partitionen efterfølgende og få nytte at det resterende nye drev kan sikkert blive en udfordring alt afhængig af filsystem der bliver brugt.
Brugeravatar
Af BlueFox
Ja, jeg prøvede.
Men jeg fandt en 1TB SSD i stedet for 2TB'en. Stadig en Samsung EVO (TLC) disc.
Jeg brugte DiskGenius software til kopieringen på PC'en. Clone: Disc to Disc.
Lidt dumt kom Samsungen nu til at hedde Toshiba, Det kan jeg måske ændre en anden gang.

Men: Det virkede! Det tog 1½ time med kopieringen, og efterfølgende lagde jeg lige en film hos Mediefilerne. Og satte discen i fjernsynet. Den dukker ikke op som Samsung eller Toshiba, men som JMicon, der er navnet på den 2½" boks, discen ligger i.

De filer der vises med hængelås, virker også og afspilles også fint.
Mediefilerne virker som forventet også.
Vedhæftede filer
LG TV skærm.jpg
LG TV skærm.jpg (605.28 KiB) Vist 1216 gange