Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ekelund
Har et spøjst problem
Mit setup består af Apple TV 4K som køre via Soundbar Samsung HW-Q990D op i et lg g2

Med hdmi Cec aktiveret , når jeg starter Apple TV op kommer der billede på kort også går den over i intet signal hvor efter jeg skal bruge lg fjernbetjening for at sætte den over på det rigtig hdmi signal , nogen der har oplevet tilsvarende , skal siges alle hdmi kabler er version 2.1 mistænker noget hdmi cec handshake der ikke virker korrekt
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det burde som udgangspunkt virke, men det kan ikke garanteres at CEC virker perfekt mellem forskellige fabrikater så der skiftes korrekt.
Af ekelund
Har jeg allerede sat til , mistænker det er er noget handshake mellem Apple og Samsung Soundbar eller LG TV , skal siges Xbox er koblet igennem soundbaren også og den skifter ikke tilbage
ekelund skrev: 1. nov 2024, 18:48 Har jeg allerede sat til , mistænker det er er noget handshake mellem Apple og Samsung Soundbar eller LG TV , skal siges Xbox er koblet igennem soundbaren også og den skifter ikke tilbage
Du skal ikke give op og konkludere at det ikke kan lade sig gøre. Det kan da måske godt være i sidste ende at du har ret. Prøv mange forskellige kombinationer.
Restart Apple TV og prøv igen, træk strømstikket fra TV'et og prøv igen, skift HDMI stik og prøv igen, Koble Xbox fra osv osv. Prøv ATV direkte til TV prøv igen, Hvis du har et andet TV så prøv der med soundbar og ATV. Der er ret mange kombinationer så man hurtigt kan miste overblikket. Lidt systematik plejer at hjælpe meget. Også i den anden ende for at få et svar på hvad der egentlig var galt. Der er jo nogen gange noget der hedder elektronik spøgelser der driller dig...... som ender ud med at man nærmest ikke gjorde noget anderledes som får det til at virke :). Hvis du får det til at virke, så meld tilbage. Så vi andre også kan blive klogere.