Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bitkit
Hej,

Priserne er skudt i bund på C3 og G2 til omkring de 13,5K

Så står og overvejer om jeg skal tage springer til en af disse modeller.

Vil opgradering være mærkbar?
Sidder der ikke et bedre panel i C og G skærmene? Jeg har pt udfordringer med mit B1 ligner et spejl i dagtimerne fra refleksioner af vindue.

Jeg har en køber på højre hånd på mit B1 tv, så prisen er små 5k for opgradering.

Jeg syntes dog prisen for g3 og g4 er en tand for meget, trods jeg ønskede MLA

Hvad siger i? Hvad får jeg i opgradering? - g serien har et lækkert ophæng og flere nits ( 600 b1 og 900 g2 )
Jeg synes ikke, at der er meget at hente på billedkvalitet. Jeg synes det giver bedre mening for at rykke op i skærmstørrelse, hvis din B1 er mindre end 77".

Refleksionerne er de samme på C3 og G2. Der er først med MLA OLED panelet i G3 og G4, at der er et anden refleksionsfilter på.

Fordelen ved G2 er det strømlinede design. C3 har HDMI 2.1 QMS, men implementeringen er ikke optimal fordi LG har det irriterende notifikationsbanner på skærmen.
Af Bitkit
Nuværende str. er 77t

Håbede på at der var et større løft og hente, da opgradering vil koste mig “ kun “ 5000,-

Men hvis der ikke er andet en vægbeslag og få nits, så må jeg håbe g3 kommer ned i pris 😁
Af Bitkit
Nå, mit tv er allerede solgt kort tid efter oprettelse af tråd. G2 koster cirka 13600 samme med c3 når gavekortet er fratrukket.

Så det store spørgsmål er, Hvad havde i valgt af de 2 modeller ?
Brugeravatar
Af TBC
Bitkit skrev: 19. sep 2024, 18:24 Nå, mit tv er allerede solgt kort tid efter oprettelse af tråd. G2 koster cirka 13600 samme med c3 når gavekortet er fratrukket.

Ingen af dem, det skal være noget som G3, S920C eller A95L for imho at give ordentlig mening og retfærdiggjort at opgradere et nyere OLED-tv. - Men måske finder du svaret i om du så selv prioriterer det at LG G2 har et fuldstændig fladt design, der gør det muligt at montere TV’et helt tæt på væggen eller om du hellere vil have C3's nemme installation på en stander og C3 reviderede videoprocessing chip (Alpha 9 Gen 5 AI Processor), der skulle have ganske små og meget marginale og for de fleste usynlige forbedringer over C2's Alpha 9 Gen 6 AI Processor.
Et panel kan godt blive for lyst, hvis det ikke viser rigtig sort når det sort der vises, så er det for lyst. Sort skal da vises Sort.
PeterD, hvor har du nu været inde at rode efter noget, du kan klippe og klistre?

Hvis man føler, der er for meget knald på en skærm, så er der jo noget, der hedder "Indstillinger", hvor man kan skrue op eller ned for lys, kontrast eller andre ting alt efter forhold og personlig præference.
Uanset hvad så er der i dag rigtig mange, der bruger rigtig mange timer på at lure på en skærm, hvor nogle er mere følsomme end andre.
Selv har jeg af og til behov for at dryppe mine øjne med nogle øjendråber, hvis de bliver tørre og irriterede, ellers må man tage en pause...
Af PeterD
Tja..

Der er fordele og ulemper ved alt. De fleste skærme anno 2024, har et lys output, som kan tilfredsstille de fleste

Feks er placering af tvet i rummet er også en del af det. Et 77" tager man ikke lige og flytter rundt på
Bitkit skrev: 19. sep 2024, 18:24 Nå, mit tv er allerede solgt kort tid efter oprettelse af tråd. G2 koster cirka 13600 samme med c3 når gavekortet er fratrukket.

Nu står du jo uden TV. Det går ikke :)

Stod jeg personligt i valget mellem G2 og C3 havde jeg nok snuppet G2 pga. det strømlinede design. Jeg vil rigtig gerne have et setup med HDMI QMS, men LGs implementering er bare ikke optimal og de virker ikke interesseret i at rette det.

C3 har jo så også nyere webOS og får, ifølge LG, Chromecast-funktion via en senere opdatering. For mig ville det dog ikke betyde noget, da jeg kører alle de "smarte" ting fra en boks. Det er først med C4, at der kommer et synligt spring i lysstyrke.
Det ser ud til, du har solgt dit TV på et rigtigt dumt tidspunkt, da det umiddelbart ser ud til, man skal kigge langt efter de gode priser, du sikkert regnede med.

Der er et ordsprog, der lyder:
"Man skal ikke sælge skindet, før bjørnen er skudt", hvilket jeg håber, du kan finde en vej udenom.
Af Bitkit
G4 77 koster 22900,-
Eller Samsung s95c til det samme + et produkt medfølger. Så det reelt koster omkring 20z
- går udfra g4 er mere spændene end Samsung modellen

Men enig, skulle haft venter til G3 var nede i 13-15k det ville haft været en god position til at komme i highend.