Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Oli25
#351818
Hej.
Jeg skal til at købe TV til min stue, og jeg har max plads til 55 tommer. Jeg er kommet frem til, at det skal være OLED, og har set at Elgiganten lige nu har tilbud på Sony modellen til 5999 kr. Men jeg er i tvivl, om LG er en bedre model? Jeg har ikke specielt forstand på skærme og har ikke kunne Google mig frem til noget specielt, men overser jeg noget? Der er alligevel en prisforskel på 2000 kr, da Elgiganten også har LG modellen på tilbud til 7999 lige nu. Eller er der en bedre anden model?

Det kommer til at være ved siden af et vindue, men der er ikke direkte sollys på noget tidspunkt. Og derudover skal det kun bruges til streaming
#351822
Sony a80j any day
#351823
Alle OLED TV performer stort set ens, da panelerne mere eller mindre er identiske. Måske lige med undtagelse af QD-OLED fra Samsung. Så hvis du kan få et 55 tommer fra Sony til 5999,- kr, ja, så er der ikke noget at betænke sig på. SÆT IGANG😋
Af Remboel
#351827
Af ren interesse og fordi jeg står i samme dilemma, hvorfor er Sony så det oplagte valg her.

Er der ikke en "årgang" til forskel og lidt mere lyskraft i C2eren, eller er det så lidt at det i praksis er ligegyldigt ift de 2000 kr forskel?
#351833
Forskellen i praksis er beskeden, så jeg er enig med de andre. Jeg synes ikke, at LG C2 er 2000 kr. mere værd en Sony A80J på trods af, at den er nyere. Det er simpelthen bare en super pris på Sony A80J, selvom det er en lidt ældre model.

Der er så nogle forskelle på funktionalitet såsom 4x HDMI 2.1 hos LG, men omvendt har Sony Google TV, hvilket jeg synes er mere tidssvarende og desuden vil holde længere fordi det supporteres længere.

A80J bruger i øvrigt samme chipset (MediaTek) og stort set samme panel som de nyere A80K og A80L, så man ville ikke engang få særlig meget ekstra ved at vælge en nyere Sony OLED i 8-serien.