Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#351739
Hej alle.

Jeg har fået et Samsung TV (UE55B7070) fra en bekendt, som har haft det hængende på sit firmas kontor.

Men strømstikket er blevet væk - og det er åbenbart ikke et almindeligt strømstik, der har været til...

Jeg har spurgt både Samsung selv, Av-Cables.dk og et par andre steder, og ingen har kunnet pege mig i retning af, hvilket stik der skal bruges til TV'et.

Så nu håber jeg, at en af jer herinde kan hjælpe :-)

Jeg har vedhæftet et par billeder af de indgange, der er i TV'et.

Mvh. Rasmus
Vedhæftede filer
IMG_3628.jpg
IMG_3628.jpg (4.05 MiB) Vist 18956 gange
IMG_3627.jpg
IMG_3627.jpg (3.84 MiB) Vist 18956 gange
IMG_3626.jpg
IMG_3626.jpg (4.14 MiB) Vist 18956 gange
#351745
Hej begge.

Mange tak for jeres svar.

Jeg har allerede haft fat i Samsung selv, og de henviser bare til en liste over forskellige stik.

Men jeg har kigget den igennem, og det samme med Fixpart.

Udfordringen er, at alle kablerne er med standard-stikket ("8-tal-stikket", osv.) - og der er ikke en indgang til en normalt stik i TV'et.

Jeg tænker, om det måske kan være, fordi det er produceret i Slovakiet, fordi det er købt engros eller noget i den stil? Jeg har hørt, at eksempelvis hoteller, der bestiller store mængder TV nogen gange får nogle specielle modeller, der bl.a. har specielle stik 🤔
#351746
Det originale strømkabel er skruet fast i tv'et - men nogen har skruet det ud og smidt det væk.

Så du skal både have kablet, og den plastik klap som sidder henover hullet - ellers er der direkte adgang til 230v på bagsiden af tvet, og kan bestemt ikke anbefales at bruge mht sikkerhed
#351769
Hej igen.

Tusind tak for jeres svar.

@HrJensen1, giver god mening - jeg synes nok, at det så mærkeligt ud! Tror du har helt ret.

Og enig, @George1, det er helt sikkert ikke værd at skulle til at rode med det... Det var kun lige, hvis der var et quick fix til at få det til at fungere.

Jeg smider TV'et til storskrald :-)

Tak for jeres hjælp 🙏