Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jens.brander
#345937
Hejsa,

Er der nogen som har oplevet eller kan fortælle mig hvad grunden kan være til at mit kun 3 år gamle Samsung Qled fjernsyn er begyndt med at blive brandvarmt i bunden af fjernsynet og efterhånden kommer der sådan nogle “smelte” pletter i bunden af fjernsynet. Samt en skygge op igennem fjernsynet.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes og om det er noget der kan betale sig at reparere?

Mvh
Vedhæftede filer
A5054243-47EC-46E0-931A-3BF8FD262B60.jpeg
A5054243-47EC-46E0-931A-3BF8FD262B60.jpeg (1.97 MiB) Vist 2762 gange
#345940
I "QLED" sidder der bag LCD-panelet en LED-bagbelysning, som skaber lyset. Jeg vil tro, at det er denne LED-belysning, som bliver ekstraordinær varm. Det er helt afgjort en fejl, som ikke bør indtræffe og det ser jo nærmest farligt ud, så varmt det bliver.

Det kan næppe betale sig at reparere, men jeg ville starte med at kontakte forhandleren og Samsung for at høre, hvad de siger til det. Hvis der f.eks. er brandfare eller lignende ved fejlen, så er det ikke udelukket, at du kan få det dækket selvom det går ud over reklamationsperioden.

Hvis jeg var dig, så ville jeg nok stoppe med at bruge TV'et.
Af PeterD
#345950
Desværre er der mange tv af det mærke som får problemer lige så snart garantien er udløbet, så spørgsmålet er om du skal købe et igen..?
Af cloudy
#345965
PeterD skrev: 6. okt 2022, 17:23 Desværre er der mange tv af det mærke som får problemer lige så snart garantien er udløbet, så spørgsmålet er om du skal købe et igen..?
Virkelig, hvad er din kilde for denne påstand?
#345978
Nej, hvis man lige ignorerer Peters indlæg og han selv undlader at skrive mere, så dør den bare dér. Jeg gider ikke se vores Forum brugt igen og igen til at køre hetz mod Samsung i hver eneste tråd muligheden byder sig.
#346008
Jeg kan kun give min personlige erfaring, vores Samsung QE55Q7FNAT fra 2018 brændte strømforsyning af nøjagtig to år og en måned after køb, heldigvis dækkede Power udvidet forsikring reparation. Det kan naturligvis være uheldige omstændigheder, men søgning på diverse fora bekræftede min mistanke om at det var et kendt problem for denne model hvor andre udenfor garantien måtte betale ca Kr 3.000 for at få det fixet.

Det blev så det første og sidste Samsung TV her på matriklen, nu prøver vi om LG kan gøre det bedre.
Af PeterD
#346017
Torben Rasmussen skrev: 7. okt 2022, 20:41 Nej, hvis man lige ignorerer Peters indlæg og han selv undlader at skrive mere, så dør den bare dér. Jeg gider ikke se vores Forum brugt igen og igen til at køre hetz mod Samsung i hver eneste tråd muligheden byder sig.
Det er ikke nogen hetz. Prøv at se hvad folk skriver efter mit indlæg.

Hvis ingen gør opmærksom på det, fortsætter firmaet jo med at have dårlige komponenter, med mersalg på hjernen.

Ellers må Forbrugerrådet/styrelsen jo ind over, men sådanne sager kan jo tage år.
#346018
PeterD skrev: 6. okt 2022, 17:23 Desværre er der mange tv af det mærke som får problemer lige så snart garantien er udløbet, så spørgsmålet er om du skal købe et igen..?
Jeg har et F8005 55" fra 2013 - før det et 40", som jeg ikke husker modelnavn på og de har aldrig fejlet noget, så hold op med din evige nedgøren af Samsungprodukter.
Af cloudy
#346021
PeterD skrev: 9. okt 2022, 10:19 Det er ikke nogen hetz. Prøv at se hvad folk skriver efter mit indlæg.

Hvis ingen gør opmærksom på det, fortsætter firmaet jo med at have dårlige komponenter, med mersalg på hjernen.

Ellers må Forbrugerrådet/styrelsen jo ind over, men sådanne sager kan jo tage år.
Er det din kilde ? Du er da for latterlig og skulle fjernes fra dette forum.
#346033
Peter - vi har været igennem det her mindst 20 gange nu. Du stikker snuden frem og forsøger at nedgøre Samsung ved enhver lejlighed du kan finde. Der er defekte TV hos alle producenterne. Mit Sony har også fået skiftet PSU med 2.5 år på bagen.
Af PeterD
#346047
Øv..

Hold da op :-(

Det er jo næsten tvet's "hjerte" ...Det går måske også for hurtigt på deres fabrik i....Slovenien/Slovakiet ? Troede ellers de var kendt for at kvalitetsikre deres ting, men måske går det også tilbage for deres underleverandører ?

Men Jens og Søren går nok efter at prøve noget nyt alligevel