Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#345363
Hej alle,

Jeg har forsøgt at læse gennem de forskellige indlæg der relaterer sig til mit spørgsmål, men jeg kunne virkelig godt bruge et lille skub for at træffe en beslutning :-)

Jeg skal købe et nyt TV og mit budget er max 9000 kr.
Jeg vil foretrække 55", men 65" kan også gå an.

Jeg kigger lige nu på følgende modeller, men hvis der er andre kvalificerede bud, så er jeg meget nysgerrig.

LG OLED B1

Sony X90J

Samsung Q70A

God dag derude

Mvh
Lars
#345365
og du mener ikke at du bliver endnu mere forvirret og usikker mht. hvad du skal vælge :-) ??

den ene kommer til at anbefale Sony, den anden Samsung, en tredje vil pege på LG og en 4. vil smide et Panasonic tv som en mulighed :-)

9 ud af 10 vil nok sige: 'du burde gå efter 65" hvis du har plads'

hvad er vigtigt for dig? - hvad bruger du tv'et til og hvordan?
Senest rettet af allo 17. sep 2022, 19:26, rettet i alt 1 gang.
#345372
Tak for det:-)

allo, ja jeg mener faktisk at der kunne være en mulighed for at blive klogere:-)
Ydmygt kunne jeg forestille mig af andre har bemærket noget jeg ikke har opfanget, ligger inde med en viden som jeg ikke har.

Tv'et skal være i en forholdsvis lys stue, hoveddageligt til streaming.

Men hvis de nævnte synes at være mere eller mindre på samme niveau, så er Samsung'et nok vinderen pga af den lavere pris.
#345379
Se om du kan placere OLED mest optimalt i rummet.

Pas på med Samsung da de gør har haft problemer når garantien er udløbet. Men hvis du er ligeglad med det så er det et ok køb af en LCD skærm.

OLED bruger måske mere strøm, men har, ifølge kendere, et (måske maginalt) bedre billed.

Hvis prisen er ens, så tag det bedste.

Ved så ikke om du ser tv i 8-9 timer eller 3-4 timer om dagen.
#345390
PeterD skrev: 18. sep 2022, 13:56 OLED bruger måske mere strøm, men har, ifølge kendere, et (måske maginalt) bedre billed.
OLED bruger ikke mere strøm end LCD, faktisk er det nok lige modsat.
Læs blot de anmeldelser der er her på Flatpanels, hvor strømforbruget også bliver målt.
#345422
I det hele taget er hele indlægget fra PeterD rent vrøvl og ikke til nogen hjælp...

Mht. mærkerne, så gælder anbefalingerne kun, når der snakkes samme panelteknologi.
De TV, du har listet, er i øvrigt IKKE på samme niveau, så på trods af Samsungen er billigst, vil den nok ikke være det bedste køb, med mindre du har specifikke krav, hvilket det ikke lader til...
#345423
Supergris skrev: 20. sep 2022, 03:34 I det hele taget er hele indlægget fra PeterD rent vrøvl og ikke til nogen hjælp...

Mht. mærkerne, så gælder anbefalingerne kun, når der snakkes samme panelteknologi.
De TV, du har listet, er i øvrigt IKKE på samme niveau, så på trods af Samsungen er billigst, vil den nok ikke være det bedste køb, med mindre du har specifikke krav, hvilket det ikke lader til...
Det er måske vrøvl men forsøger blot at sige at Samsung ikke er det bedste køb, som nogle måske tror.

LCD mod OLED.

Dét er ikke vrøvl.

OLED udleder mindre varme og mindre energi end LCD skærme.
#345425
PeterD skrev: 20. sep 2022, 05:58 LCD mod OLED.

Dét er ikke vrøvl.

OLED udleder mindre varme og mindre energi end LCD skærme.
Bare du kan blive enige med dig selv :s
Men ja det er korrekt at OLED udleder mindre varme og mindre energi end LCD skærme, og derfor også bruge mindre strøm end LCD, selvom det virkelig er meget lidt forskel.
#345603
Tusinde tak til jer, der tog jer tid til at dele jeres mening.

LG B1 65" bliver simpelthen for stort og jeg kan ikke rigtig finde 55" lige nu, så det bliver enten C1 48" eller 55".

Igen, tusinde tak.

God dag derude:-)

Mvh
Lars
#345688
Ellers er der en rigtig god pris på Samsung Q95T i øjeblikket hos Elgiganten:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 021/431099

65" til 8000 kr og 75" til 10000 kr., til de der kunne fristes...

Hvorfor tror du, 65" bliver for stort?
Hvis pladsen er der, er jeg sikker på, du vil blive glad for det, med mindre du sidder meget tæt på; til tusind kroner mere, er det i hvert fald det bedre køb...