Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KB76
#344602
Hej Alle,

Mit gode gamle Sony 65 AF8 oled er desværre gået i stykker, og er derfor på udkig efter et nyt. Var rigtig glad for AF8, og derfor var mit udgangspunkt, at anskaffe et nyt Sony 65" oled, enten 80J, 90J eller en af 2022 modellerne.

Men jeg nåede ikke at hoppe på kampagnerne for 80J + 90J, som sluttede for et par uger siden, og nu er 80J udgået og prisen for et 65" Sony oled hedder mindst 20k. Derimod kan man både få LG's 65" C1 eller B1 fra 2021 til hhv ca 10k / 8k.

Prismæssigt at det er ret stor spring, og jeg tænker om et 65" Sony 90J eller 80K fra 2021 / 2022 virkelig er så meget bedre end f.eks LG's C1 at det kan retfærdiggøre, at skulle betale dobbelt op..?

Jeg bruger TV'et udelukkende til streaming (mest SDR indhold) og for det meste gennem Apple TV 4K.
Af henrik.yde
#344606
Du kan roligt købe det OLED der passer bedst til dit budget, der er ikke nogen (stor) forskel billedmæssigt på de forskellige mærker indbyrdes. LG laver nemlig panelerne til samtlige OLED TV, Panasonic, LG, Philips, og Sony, etc.
Brugeravatar
Af hans123
#344611
Der er meget får der kan se forskeld.

Sony vinder måske lidt på billedbehandling. Men igen skal man være lidt trænet for at opdage det.

Havde valgt LG pga prisen og så gør det ikke så ondt når det skal skiftes næste gang.
Af Beckham
#344615
Ja, som de andre nævner så vil der bestemt ikke være en verden til forskel på billedkvaliteten da det er et LG panel som sidder i dem alle. Når det er sagt, så har man vel altid sine favorit brands? Det er jo lidt som at vælge Audi fremfor VW\Skoda, selvom rigtig mange komponenterne er de samme. Om man så er villige til at betale ekstraprisen er jo meget individuelt.
Af KB76
#344683
Tak for alle input. Nu er der kommet en C1 med hjem på prøve i 30 dage, så må vi se om den skal blive her, når de er gået :O)

Og ja, jeg bruger for det meste Apple TV som kilde og slipper derfor for WebOS og LGs fjernbetjening...