Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nagash
#344185
Min svigermor skal have nyt TV, som jeg har lovet at kigge på for hende.

Hun ser rigtig ofte TV 2 News og lader bare kanalen stå og køre. Og da man jo ikke kan lære en gammel hund nye kunster, så er OLED udelukket.

Kravene er som følger:
- 65"
- Bagbelyst og zonestyret
- Android TV
- Helst Dolby Vision, men ikke et decideret krav

Kan det overhovedet lade sig gøre for omkring 8.000 kr. Kan nok godt strækkes til 10.000 kr hvis nødvendigt.
Af Supergris
#344187
Mente du ikke "hejre"?
Ved at stille "Android" som et krav, begrænser du kraftigt dine muligheder, hvor du på det nærmeste indsnævrer feltet til modeller fra Sony eller Philips, med mindre hun har mod på at købe kinesisk, som f.eks. TCL?
Brugeravatar
Af KimKaos
#344189
Prisen kan blive et problem - men Philips 65PUS8807 koster omkring 10.000,- - bagkant men nul zonestyring

Alternativet er 65PML9507 med zone men koster til gengæld ca. 15.000,-

Men jeg forstår ikke dine krav i forhold til hvad det skal bruges til (TV2 o.lign.)

Hvorfor ikke finde et godt tilbud på f.eks. et QN95A

10.985.- hos Power

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsu ... ricerunner
Senest rettet af KimKaos 5. aug 2022, 11:55, rettet i alt 2 gange.
Af DavidWebb
#344190
Er det svigermors krav eller dine egne? Der er mange gode tv til svigermor typer i 65" til dit prisniveau. De færreste svigermødre har hørt om dolby vision eller zoner:-)
Af Nagash
#344238
Jeg fandt selv frem til denne her. Er det noget lort eller faktisk et fint nok TV?
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... oncategory

Grunden til jeg stiller Android TV/Google TV som et krav, er for at være helt sikker på at der ikke pludselig mangler apps. Så sent som denne uge, har flatpanels jo igen afsløret, at Samsung og LG er storslemme til kun at tilbyde de nye apps til de aktuelle modeller og glemmer TV der blot er et år gammel.
Det er man trods alt sikker på ikke sker på Android TV. Selvom selve styresystemet måske ikke opdateres ofte nok (men slet ikke på LG/Samsung), så virker de nye apps alligevel. Plus nye tjenester næsten altid udvikler til Android TV først eller også først Apple TV, så Android TV.
Derudover, så har svigermor haft ualmindelig svært ved at finde ud af det smart TV der er på hendes nuværende Sony (ikke Android TV), mens hun langt om længe er ved at finde ud af at bruge min Shield, når hun er her for at passe barnebarnet.
Og hun ønsker ikke en boks, så Shield/Chromecast/Apple TV er udelukket.

Indrømmet. DV og local dimming er mere mit ønske. Hun aner ikke hvad det er. Men hvis det kan fås indenfor budgettet, hvorfor så fravælge det?

Men hvis I mener det er dumt at gå efter det, hvad skal man så gå efter hvis ønskerne blot er:
- 65"
- Bagbelyst
- Android TV
Af Nagash
#344523
Nå, vi endte på et Sony X90J 65" udgave.
Som sagt var budgettet 8000kr og det var dette TV netop sat ned til hele weekenden her, så det var jo egentlig ret perfekt.

Så er det bare at vente til det bliver leveret på fredag.