Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#344485
KimKaos skrev: 12. aug 2022, 15:26 Det LG C1 er et hekt fint TV - men ikke til en lys stue / Sollys

Så skal du kikke på f.eks. Samsung - sidste års QN90A er helt fint til lyse rum men så skal du finde ca. 8.000 frem
Det er simplethen ikke korrekt det du skriver. OLED er fint nok til at kunne se TV i dagslys. Skinner solen direkte på det, så kan man ikke se en skid. Det kan man måske nok på et Samsung med fuld farvelade på, men det ser uanset hvad, stadig ikke godt ud. Og læg så dertil, at intet TV, LCD eller OLED, har godt af at solen står direkte på.

Og husk så også lige, at manden har plasma nu. Hvis han kan se noget på det, så kan under alle omstændigheder se noget på et OLED, da det har BETYDELIG højere lysstyrke end plasma havde.
#344509
KimKaos skrev:Det LG C1 er et hekt fint TV - men ikke til en lys stue / Sollys

Så skal du kikke på f.eks. Samsung - sidste års QN90A er helt fint til lyse rum men så skal du finde ca. 8.000 frem
En skuffelse at gå fra en plasma til en LCD skærm.

Plasma og OLED er, hvis indstillet og brugt rigtigt på en anden hylde
#344516
Klart LG C1, du vil blive skuffet, hvis du vælger et LCD. Hvad folk ofte glemmer at nævne er de meget bedre betragtningsvikler som oled også har i forhold til lcd.

Jeg har selv en meget lys stue og har ingen problemer, da du bare kan indstille tv til lys stue, så ser selv dolby vision ser godt ud i en meget lys stue.

Burn in:
Jeg gamer og har blandt andet lige gennemført spillet Elden Ring (105 timer) og der er ingen tegn på burn in overhovedet.
#344517
Jeg hapsede LG C1 i går i Power på tilbud. Har ikke kalibreret det endnu, men allerede nu synes jeg det lever helt fint op til mine forventninger og viser et mindst lige så godt billede som mit Panasonic. Og så er den indbyggede lyd noget bedre. I det gamle Panasonic rungede lyden og vi blev nødt til at tilslutte eksterne højttalere når vi skulle se noget, hvor lydsiden var vigtig.

Eneste minus er, at vi er vant til at kunne slukke OG tænde fjernsynet med AppleTV fjernbetjeningen. Jeg kan umiddelbart kun slukke med den. Så jeg skal lige have fat i LG-fjernbetjeningen først for at tænde og så kan jeg bruge AppleTV fjernbetjeningen. Man kan så også bruge LG-fjernbetjeningen til begge dele, så problemet er ikke større. Det er blot fordi småfolkene herhjemme er vant til AppleTV.