Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xkaas
#344417
Lang historie kort:
Kigger på

https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/phili ... ips%20oled

Samt 65 C1. Jeg forstår godt, der er en prisforskel - og tv’erne i bund og grund nok er MEGET ens.

Jeg streamer udelukkende, og spiller en del ps5. Tilslutter den til min sonos arc.

Jeg havde før en lg c9 i 77 tommer, den er dog for stor i den nye stue. Jeg HADER, som afskyrer fuldstændigt fjernbetjening hos lg, og ‘pege’ makøren. Det virker som om jeg skal spille wii :-)

Jeg læser som sagt at de er meget ens, men at Android tv har flere muligheder (i form af feks iptv, software opdateringer længere etc)

Hvad ville Folket herinde anbefale mig? Burde jeg vælge LG, som selv producere skærmene - eller phillipsen?

Det er ikke de sidste kroner øre der skal gøre forskellen. Jeg ved bare jeg var dybt ulykkelig med fjernbetjeningen hos lg.

Tak!:)
#344418
Den er svær. Det er helt sikkert to tv som performer meget ens. LG er vel generelt kendt som de bedste gaming tv, da de understøtter alt hvad man har brug for på den front. Må indrømme jeg ikke lige ved hvor Philips ligger på den front. Men selvfølgelig også træls hvis du bare virkelig hader betjeningen at LG tv'et.
#344419
Beckham skrev: 11. aug 2022, 15:53 Den er svær. Det er helt sikkert to tv som performer meget ens. LG er vel generelt kendt som de bedste gaming tv, da de understøtter alt hvad man har brug for på den front. Må indrømme jeg ikke lige ved hvor Philips ligger på den front. Men selvfølgelig også træls hvis du bare virkelig hader betjeningen at LG tv'et.
Det gør jeg. Læste også at Android tv har support for stofa tv app - og det ville også betyde for mig jeg kunne smide antenne kablet.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan fortælle mig noget godt eller skidt om phillips’en:-)
#344421
Det er et supergodt TV, som stort set alle andre OLED TV også er. Jeg har valgt Philips pga Android og Ambilight. Gider heller ikke den fjernbetjening som LG bruger, men det er selvfølgelig en smagssag. Vær obs på at du kan få Philips OLED 706 noget billigere. Det er teknisk set det samme TV som 856. Jeg mener at kunne huske at prisen har været 7990,- kr for et 65 tommer. Det er jo knap det halve af 856, som du linker til.
#344423
Philips er tykkere grundet deres ambilight, så det bliver ikke så pænt, hvis det skal hænge på væggen. Det skal vist også have en ret voldsom min. afstand til væg, for optimal ambilight.
Det er også meget dyrere end den LG...
#344429
Der følger afstandsstykker med, hvis man ønsker at vægmontere, således at afstanden er korrekt ift Ambilight. Om man så synes at det er pænt, må jo være op til den enkelte. Mit 65 tommer ser fint ud hængende på væggen. Det TV trådstarter linker til er dyrere ja, men som jeg allerede har skrevet, så er 856 og 706 teknisk ens mht til billede/panel, og derfor kan man roligt vælge 706 som koster ca 8-9000 kr pt.
#344430
xkaas skrev: 11. aug 2022, 16:16
Beckham skrev: 11. aug 2022, 15:53 Den er svær. Det er helt sikkert to tv som performer meget ens. LG er vel generelt kendt som de bedste gaming tv, da de understøtter alt hvad man har brug for på den front. Må indrømme jeg ikke lige ved hvor Philips ligger på den front. Men selvfølgelig også træls hvis du bare virkelig hader betjeningen at LG tv'et.
Det gør jeg. Læste også at Android tv har support for stofa tv app - og det ville også betyde for mig jeg kunne smide antenne kablet.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan fortælle mig noget godt eller skidt om phillips’en:-)
Vær opmærksom at du går ned i billedkvalitet hvis du dropper antennen til fordel for appen. Har ikke lige selv benyttet Stofa appen på mit tv, men typisk er streaming af live tv lige et par niveauer under god gammeldags kabel tv.
#344433
Ja, og fjernbetjeningen er heller ikke den samme, men som sagt, samme panel/teknik/billede. Og mon ikke også det er den vigtigste parameter for trådstarter ?? Og hvis ikke det er tilfældet, så er det jo bare at købe 856, eller måske 806, som også har 4 sidet Ambilight. Man kan vel egentligt bare kalde det for "designvarianter". 856 er iøvrigt på tilbud i Power i næste uge til 9777,- kr for et 65 tommer.
Senest rettet af henrik.yde 12. aug 2022, 00:02, rettet i alt 1 gang.
#344436
Blot til info vedr. remotes.

LG's Magic remote kan skiftes ud med en LG Standard Remote, så man slipper for al fægteriet.

Remote til Philips OLED 706 har ikke mikrofon, hvilket er en ulempe hvis man gerne vil bruge Google Assistant. Man kan dog købe en 806-remote i løs vægt - eller hvilken som helst anden simpel BT-remote med mikrofon for den sags skyld. Koster 10-20 USD på bl.a. Ebay.
#344458
henrik.yde skrev: 11. aug 2022, 21:21 Ja, og fjernbetjeningen er heller ikke den samme, men som sagt, samme panel/teknik/billede. Og mon ikke også det er den vigtigste parameter for trådstarter ?? Og hvis ikke det er tilfældet, så er det jo bare at købe 856, eller måske 806, som også har 4 sidet Ambilight. Man kan vel egentligt bare kalde det for "designvarianter". 856 er iøvrigt på tilbud i Power i næste uge til 9777,- kr for et 65 tommer.
Hvor ser du den pris?