Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Seriesoftubes
#343402
Vi står og skal have udskiftet et aldrende 65" LG LED, og synes at et ca. 80" ville passe godt.

TV'et skal hænge i en lys stue, og vil fortrinsvis blive brugt til diverse streaming, men af og til også 4K film i høj kvalitet. Alt sammen afspilles fra en nvidia shield.

Budget ca 15k, velvidende at det dermed ikke bliver noget prisvindende TV.

Hvad kan folket anbefale?
Brugeravatar
Af hans123
#343419
Budget ca 15k, velvidende at det dermed ikke bliver noget prisvindende TV.

Du får faktisk tæt på toppen hvis du vælger det Rasmus anbefaler.
Af Seriesoftubes
#343424
Ser ud til at være et rigtig godt tv. Tak for forslaget!

Hvis man skulle på den anden side af 80", og have samme kvalitet som det B1, hvilket prisniveau ender man så i?
Af PeterD
#343426
Rasmus Larsen skrev: 28. jun 2022, 11:06 Du kan få tæt på markedets bedste billedkvalitet med 77" LG B1 OLED til 14.000 kroner pt. Det vil være min anbefaling: https://www.pricerunner.dk/pl/2-3200097 ... ign-Priser

Det vil være en stor billedmæssig opgradering over jeres nuværende LG LCD TV, og OLED kan snildt bruges i oplyste stuemiljøer. Det gør jeg selv på hjemmefronten.
Dejligt at vi efter så mange måneder og år, efterhånden kan lukke diskussionen og sige:

Hvis der ikke er lys direkte på skærmen, og det er iøvrigt ikke sjovt at have, så er et OLED praktisk talt også godt frem for et LCD/QNED/QLED, nu hvor Rasmus' s også er glad for sit.

Bliver der ivrigt forsket i paneler som er knap så reflektive spejlinger i glasset på OLED skærme eller er det stadig noget der kæmpes med i 2022.

Der må da efterhånden her i 2022 være nogle firmaer som laver noget "coating" mod dette genskær ?
Af Zion
#343431
PeterD skrev: 28. jun 2022, 21:55
Rasmus Larsen skrev: 28. jun 2022, 11:06 Du kan få tæt på markedets bedste billedkvalitet med 77" LG B1 OLED til 14.000 kroner pt. Det vil være min anbefaling: https://www.pricerunner.dk/pl/2-3200097 ... ign-Priser

Det vil være en stor billedmæssig opgradering over jeres nuværende LG LCD TV, og OLED kan snildt bruges i oplyste stuemiljøer. Det gør jeg selv på hjemmefronten.
Dejligt at vi efter så mange måneder og år, efterhånden kan lukke diskussionen og sige:

Hvis der ikke er lys direkte på skærmen, og det er iøvrigt ikke sjovt at have, så er et OLED praktisk talt også godt frem for et LCD/QNED/QLED, nu hvor Rasmus' s også er glad for sit.

Bliver der ivrigt forsket i paneler som er knap så reflektive spejlinger i glasset på OLED skærme eller er det stadig noget der kæmpes med i 2022.

Der må da efterhånden her i 2022 være nogle firmaer som laver noget "coating" mod dette genskær ?
Hvis skærmen ikke er blank vil kontrasten blive flad og ikke ligeså dyb. Så ønsker man det ypperste kan det ikke lade sig gøre.