Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lech07
#339463
Jeg har været lidt på udkig og har over længere tid kigget på LG g1, G1 og Sony a80j.

Jeg er lidt i tvivl om det skal være det ene eller det andet.

Jeg ved godt at normalt ville man sammenligne G1 med a90j.
Men hvis jeg skulle vælge mellem c1 og a80j så ville jeg nok vælge Sonys.

Nogle ekspert feedback?
Af Beckham
#339464
Målt på rå billedkvalitet ligger de meget tæt på hinanden. Det er nok primært et spørgsmål om design og OS. Og her er det jo et spørgsmål om smag og behag. Har selv en A80J. Største minus er nok dimming algoritmen når man ser bold eller andre ting med statiske logoer. Det siges at LG's dimming algorimte er lidt mindre aggressiv.
Af OleA
#339466
Har du overvejet Panasonic OLED. Ikke så god OS måske, men fremragende billedkvalitet.
Af jkn789
#339467
Hvis jeg skulle vælge imellem de to du kigger på, blev det G1 pga designet, det er en ægte faldskærm, med kun 2 centimeter dybde.
men du skriver ikke så meget om hvad du vægter.
Af aalb1970
#339478
Det er to skærme i forskellige segmenter, da LG G1 er en direkte konkurrent til A90J, ikke A80J.

Hvis prisen er ens, ville jeg personligt vælge G1, da den har et bedre panel med højere lysstyrke. Der kan dog argumenteres for A80J, hvis HDR afspilning ikke er så vigtigt, da den har marginalt bedre billedbehandling.
Af Beckham
#339490
Kan så se at G1 er en 3000 dyrere end A90J lige nu i 65". Så forstår ikke helt hvorfor trådstarter vil sammenligne G1 med A80J fremfor A90J?