Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dontel
#339175
Hej. Hvilket tv skal jeg se efter når jeg kun skal bruge det til streaming? Mine krav er HDMI eARC (til sonos) godt billede.
Apps: DRtv, TV2Play, HBOMAX, Netflix, Prime Video, DiscoveryPLUS og YouTube.
Har et Philips med Android 8 hvor TV2PLAY ikke virker optimalt.

Mvh Dontel
Brugeravatar
Af Naiera
#339180
Et OLED og et Apple TV.
Af Beckham
#339184
Du skal måske også lige sige lidt om størrelse\budget. Men ellers er jeg enig. Hvis du går op i billedkvalitet og med det forbrug, så virker OLED som det oplagte valg. Om Apple Tv eller lignende er nødvendig afhænger jo lidt af hvilke apps som tv'et understøtter.
Brugeravatar
Af Naiera
#339186
Det er en dårlig idé at købe TV efter hvilke apps det har. De "smarte" funktioner er forældede cirka i det sekund man køber det.
Af Beckham
#339190
Helt enig....men hvis det tv han nu vælger at købe tilfældigvis har de apps hans skal have, så det er jo ikke nødvendigvis nødvendigt med en Apple TV eller lignende..;-)
Brugeravatar
Af Naiera
#339191
Indtil de apps holder op med at virke...
Af Beckham
#339194
Selvølgelig.....til den tid kan man jo så vurdere om det alligevel er tid til nyt tv eller man nøjes med en streaming boks..:-) Efter 5 år med Android tv har jeg endnu ikke oplevet at de apps jeg bruger er døde.
Af lennon
#339195
I har ret begge to . . . Har lige haft lånt mit AppleTV ud, og har derfor i en periode kørt på mit Sonys interne android smartTV del . Og det fungerer fint nok, - MEN det er altså bare en bedre oplevelse via AppleTV .
Af Beckham
#339199
Ja..Apple TV vil nok være en mere smooth oplevelse i mange henseender. Er selv lige kommer på Google TV. Kører nu meget godt også.
Af Dontel
#339341
Tak for div input. Valget faldt på et Samsung 65" Q70A 4K QLED (2021)
Blev så nød til at koble min Nvida Shield Pro til, da man åbenbart kun kan spejle sin mobil eller tablet og ikke kan caste. Så meget for info/support i Elgiganten (not) ironi kan forekomme.
(Mobil og tablet er Samsung)
Af bromberg
#339387
Så kan du vel levere tilbage?
Elgiganten kan argumentere for et samsung - UANSET dit behov.

Jeg ved lg har AirPlay og du derfor bare kan streame direkte til tv’et og alle de andre apps har de.
Imo har lg det bredeste udvalg af apps på deres smart tv.
Men har dit samsung ikke AirPlay?