Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337701
Hej med jer!
Jeg har forsøgt at få en 120 (128) GB Memory stick til at fungere som optage medie på min C1 er.
Stick er formateret til FAT32 og den viser 119 GB ledig på TV'et.
Når jeg så forsøger at optage på den, skriver den:
Kontrollerer Medie og slutter af med at sige:
Denne enhed kan ikke anvendes.
Hvad er der galt? Hvad anvender i til at optage på?
#337745
Ved ikke lige med LG, men havde det samme problem på mit gamle Panasonic der heller ikke ville optage på en usbpen. Her var løsningen bare at bruge en som var stor nok, alt under 167gb blev genkendt som usbpen og ikke godkendt til optagelse over som HD og ok. Så en 256gb usbpen virkede fint, en 128 ssd virkede ikke.
Havde så nogle problemer med optagelser som blev afbrudt undervejs, som vist skyldes teknikken i en usbpen og er årsag til fabrikanterne forsøger at spærre af for dem, som blev løst da jeg skiftede til en hd
#337756
Dergolf2000 skrev: 5. dec 2021, 16:32 Ok, takker. Jeg er ved at kigge på en Samsung P7 500 GB SSD ekstern med USB 3.0 og passende kabel
Ingen grund til at benytte en SSD til denne opgave.
Jeg vil anbefale dig i stedet at gå efter en 2 GB HDD, som ofte er den størrelse, hvor der fås mest for pengene; den skal nok blive fyldt...

Nogle TV fungerer bedst/kun med harddiske med egen strømforsyning, som er 3,5".
USB 2 eller 3 er ret ligegyldigt i denne sammenhæng, så måske du har en ældre sag liggende?

EDIT: Der skulle naturligvis have stået "2 TB", som burde være nemt at regne ud.
Jeg mener, en 2 TB HDD ofte er det bedste bud som en disk til at optage på, da 1 TB ret hurtigt kan blive fyldt, og man nok ikke skal regne med, filerne bliver mindre i fremtiden, desuden er de ofte billigere, koster det samme eller marginalt mere end diske på den halve størrelse.
En 4 TB HDD når de fleste aldrig at bruge, og den koster desuden som regel en hund eller to mere, så selvom den måske giver mere plads pr. krone, er den sjældent det bedste køb, hvis man er på jagt efter det bedste køb; selvfølgelig findes der tilfælde hvor folk har en brug, der favoriserer andre størrelser...
Jeg synes ikke en SSD tilbyder noget til dette brug, som kan retfærdiggøre merprisen...
Senest rettet af Supergris 9. dec 2021, 22:25, rettet i alt 1 gang.
#337803
Supergris skrev: 7. dec 2021, 15:50 Jeg vil anbefale dig i stedet at gå efter en 2 GB HDD, som ofte er den størrelse, hvor der fås mest for pengene; den skal nok blive fyldt...
Så du regner med manden skal optage trailers hele tiden, og på den må skal den nok blive fyldt.

Hvem bruger 2GB HDD og hvor køber man dem? :D
#337805
bbplayer skrev: 9. dec 2021, 08:09
Supergris skrev: 7. dec 2021, 15:50 Jeg vil anbefale dig i stedet at gå efter en 2 GB HDD, som ofte er den størrelse, hvor der fås mest for pengene; den skal nok blive fyldt...
Så du regner med manden skal optage trailers hele tiden, og på den må skal den nok blive fyldt.

Hvem bruger 2GB HDD og hvor køber man dem? :D
Min første arbejds-PC tilbage i 1990 havde en HDD på 20 MB. Min første private PC i 1992 havde en HDD på 42 MB, men det fik jeg op på ca. 70 MB med DoubleSpace. I 1994 havde min arbejds-PC en HDD på 210 MB, men man kunne købe en 1 GB for $400. På det tidspunkt overvejede min arbejdsgiver at købe en HDD på 9 GB, men problemet var, at det ikke var muligt at lave en backup af sådan en med mindre man købte to af dem. Det var først omkring 1997 at en størrelse på 2 GB hørte til i den lave ende. Det føles, som var det i går.

Nej, læs hvad manden mener og ikke hvad han skriver, i stedet for at prøve at være morsom.

2 TB er den størrelse, hvor man får mest for pengene med en HDD, men jeg vil nu mene, at de samme penge (ca. 500 kr.) er bedre brugt på en 500 GB SSD, hvor brugeroplevelsen er bedre. Uanset hvilken størrelse man køber vil man formentlig blot fylde den op, hvorefter der starter en febrilsk kamp for at få set og slettet nogle af de gamle optagelser for at gøre plads til nye, dvs. om man køber 500 GB, 1 TB eller 2 TB ender man i en situation, hvor man reelt kun har 20-30 GB til rådighed fordi man ikke nænner at slette de gamle optagelser, men på den anden side heller ikke reelt gider at se dem.
#337818
allo skrev: 9. dec 2021, 11:23
Globulus skrev:2 TB er den størrelse, hvor man får mest for pengene
nej, det er tydeligt at man får mest for pengene ved at købe en 4 TB ekstern harddisk


https://www.pricerunner.dk/cl/36/Harddi ... =price_asc

https://www.pricerunner.dk/cl/36/Harddi ... =price_asc
OK, så lad os sige mest for pengene hvis vi siger max 2 TB, som der tidligere blev foreslået og hvis vi skal være helt firkantede.

Jeg er en snob hvad den kategori angår og foretrækker WD My Passport, hvor 4TB starter >700 kr., hvilket kan være lidt i overkanten for de fleste til det formål - ikke blot prisen, men også datamængden. Så jeg foretrækker en højere kvalitet på bekostning af en mindre datamængde.

Selv 1TB er alt for meget, med mindre det blot er for at fylde på med ting man aldrig får set, men jeg vil hellere give 500 kr. for en 2TB WD My Passport end 333 kr. for en Toshiba Canvio Basics 1TB, hvis vi skal holde os til HDD.