Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#337609
Sjældent,at et TV står med brugbare indstillinger ved levering. Så det første jeg gør,er at finde den mest optimale billedprofil, - som næppe er med fuldt blus på lyset . .
#337611
På min A80J kører jeg med max lys. Det er den setting som Rtings anbefaler. FP har iøvrigt samme anbefaling på A90J. Må indrømme jeg er typen der ikke vil begrænse mig på den front. Kommer selvfølgelig ikke til at køre med News på skærmen en halv eller helt dag, men indstillingsmæssigt har jeg nu ikke nogle planer om at holde mig tilbage. Og som nævnt ovenfor, så er Dimming algoritmen forholdsvis aggressiv, så der bliver hurtigt lukket ned for lyset hvis der er logoer eller lignende.

Såvidt jeg ved er der heller ikke nogen officiel anbefaling til at skrue ned fra starten af?
#337658
Syntes nu stadig AJ90 bliver en del varm, trods den omtalte heatsink, men det er jo klart med den lysstyrke tvét kan levere!!

Er så bange for at overbelaste tvét i starten. Lige nu spiller jeg God Of War på min PS5. Skal lige love for at pixelsńe kommer i belastning. Kan de egentlig blive overbelastet, når de blinker så meget, eller skifter lysstyrke hele tiden?
#337661
George1 skrev: 29. nov 2021, 10:42 mener at du skal passe på med fuld lysstyrke de første 100 timer, men det gør OLED brugerne nok dig opmærksom på hvis det er tilfældet.
Så nu skal plasma myter også bruges her i 2021? :D :D :D
#337663
Nej det var en OLED bruger der skrev det i anden tråd, men jeg ved ikke noget om det, netop derfor skrev jeg at OLED brugerne nok ville råbe op, hvis det var tilfældet. <B <B <B
#337665
Jeg er for første gang kommet på OLED, så jeg kan jo ikke sige noget med sikkerhed. Måske jeg fortryder down the road. Men har ikke kunnet læse noget fra officiel side om at jeg skal skrue ned for lyset de første 100 timer eller lignende.
#337865
Kan man egentlig få brun-in af sorte bjælker ved film? Har læst noget om det på andre fora. Syntes også efter et par film igår med bjælker i bund og top, at kunne se lidt skyggeværk..

Hvad er jeres oplevelse af dette?
Af lennon
#337872
Det kan man sikkert . Men jeg har ikke oplevet det, og jeg ser uhæmmet en hel del YouTube i 4:3 på fjerde år ( gamle fodboldklip og rock dokumentarer ) . Det er så sjældent mere end 20-30 min klip, - og meget af det er s/h , hvilket nok er mere skånsomt (?) .