Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blackspot4200
#335866
Supergris skrev: 25. okt 2021, 14:16
Torben Rasmussen skrev: 25. okt 2021, 11:45 Jeg har smidt målingerne for HZ2000 ind herunder (jeg ved ikke lige hvor "OODB" kommer fra, men der menes vel "ud af kassen"? "out of the box" forkortes almen set med "OTB").
Hvad så med "OOUT", der også nævnes i tråden? :)
Forkortelser kan hurtigt blive noget rod, når der ikke konsekvent benyttes de samme, og de ikke forklares fra en start...
Den er jeg i hvert fald skyldig i !

Jeg vil holde mig til "OTB" i fremtiden, det gik lidt stærkt da jeg skrev mine indlæg, for OOUT giver vist ikke så meget mening :D
Af Dusty
#335870
Jeg mener at det er pengene værd når det er et C1 du har købt. Jeg har fået prof. kalibreret 3 TV (LCD, Plasma og OLED) og det var pengene værd på dem alle - selv det lidt billigere Panasonic LCD. Det var min far's og han var også glad for det (måske fordi jeg betalte....). Især HDR profilerne på OLED har virkelig gavn af kalibrering, da ingen rigtig fatter hvordan de skal optimere HDR/DV, så alene dét er pengene værd. Og bare det at vide man har hentet det sidste ud af sin investering har værdi for mig, når det nu ikke (i min optik) er mere kostbart. Ville andre i min omgangskreds gøre det? 100 NOT. Men de forstår basalt set heller ikke konceptet "korrekt billede".
Af George1
#335884
Hm det ved jeg ikke, jeg er rigeligt tilfreds med min ca. standard indstilling på mit Q90R.
Det er jo altid gynger og karuseller bla har jeg valgt mere sort selvom det koster lidt på detalje graden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#335892
Vi kan ikke diskutere personlige præferencer, men blot konstatere at standard-profilen på et Q90 i hvert fald ikke er særlig tæt på reference-billedet. Har du prøvet Film-profilen (i mere end 10 minutter)?
Af George1
#335937
Skrev derfor min ca standard indstilling . Ved godt hvad I anbefaler. Har svært ved at vænne mig til den jeg køre med lidt for meget knald på iforhold til hvad
der anbefales, og ser nok ikke film som filmskaber har tænk dem. Men som du jo selv skriver kan man ikke diskutere personlige præferencer,
, og kunne aldrig finde på at betale for at få en kalibrering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#335984
Nej, hvis man foretrækker et givent look, så er en kalibrering ikke vejen frem.