Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobby50
#335734
Hej alle i eksperter
Håber dette er det rigtige sted , men jeg har et lile problem , måske er det helt tosset.Jeg har siddet og leget med indstillingerne på mit Sony
AF8 ( de findes endnu ) så ser jeg at indstillingen " Mastered in 4K " er slået fra ,hvor i anbefaler den er slået til.Problemet er så dette , jeg kan ikke slå den til , jeg får at vide der skal sendes et 1080 signal før dette kan lade sig gøre, har prøvet med forskellige videoer fra you tube men intet virker.Kan nogen forklare hvorfor ?
Af Supergris
#335803
Hvilket, "det er korrekt det med HDMI", er korrekt?
"HDMI" har intet med det at gøre, udover det vel er den tilslutning, der benyttes ved afspilning af en af de Blu-ray-titler i 1080p 24fps, der linkes til!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#335821
Det er en indstilling relateret til BluRay-afspilning, som er 1080p. Det er ikke noget du skal bekymre dig synderligt om, da indstillingen kun er aktiv når kompatible enheder er tilsluttet.
Af bobby50
#335852
Hej , ja det var vist nok det jeg mente med "korrekt", har lige bestilt det nye Apple tv , men det har heller ikke noget med det og gøre eller hur , tak for svar .
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#335853
Nej det kan ikke bruges med Apple TV, men her kan de mange film, som er skabt/redigeret i 4K også fås i 4K-opløsning.

Sonys 'Mastered in 4K' var noget, der kom i mellemstadiet mellem HD og 4K. Panasonic havde noget lignende. Ingen af de to ting er rigtig relevante længere, da vi jo er godt inde i 4K-æraen nu.
Af bobby50
#336036
Hej igen , undskyld den lange ventetid har været udenbys , i skriver at man skal huske og slå"HDMI Forbedret" til hvordan gør man det ? i forhold til mit nye Apple TV 4K.Det er tilsluttet indgang 3.
Af Beckham
#336099
Kommer lidt an på hvilken version af Android du kører. På min XF9005 er det under Indstillinger\Visning af\Eksterne indgange.
Af Beckham
#336139
Super...godt at det lykkedes! Også lidt mærkeligt at man skal ind at gøre dette. Har aldrig helt forstået meningen med det.
Af bobby50
#336361
Hej igen igen , jeg har købt det nye Apple TV og tilsluttet det på mit SonyAF8 , det er tilsluttet på HDMI3
(ARC), det har kørt ca. 8-10 dage uden problemer men er nu begyndt at drille , det går ud , altså sort skærm
så 4-5 sek. billede osv. Nu har jeg tilsluttet det på HDMI2 og det kører fint , hvad kan være problemet.
En anden ting som undrer mig , viser Apple TV aldrig hvilken opløsning der vises på skærmen.