Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#328056
Holdningen herinde er,at forskellen på bevægelse LG/Sony 2020 efterhånden er meget tæt på 1:1 . Det vil give et væsenligt større løft af total oplevelsen, hvis du får overbevist dig selv og konen om at ende ud med 55” . .
Af Mst39
#328086
Fidoble skrev: 9. mar 2021, 08:21 Denne her tråd blev meget mere underholdende end jeg lige havde regnet med, tak for det :)
Ja - den blev meget sjov. Herfra et enkelt bidrag - for mange år siden var en kammerat og jeg i Tyskland og købte et fjernsyn hver. Det endte med jeg købte et større end fortalt til konen inden turen men det var jo fordi de andre var udsolgt :p Forsøgte at sætte det op inden hun kom hjem men hun havde fået set tallet på papæsken der ellers var smidt i traileren O_O Nå men hun endte med at vænne sig til det - er dog stadig ikke kommet over 55 tommer endnu.

Til gengæld har vi en forkærlighed for Sony fjernsyn. Den forkærlighed er dog ved at blive mindre, da vi i dag bruger Appletv til at styre menuen. Overvejer pt. samme øvelse som du - skift til Oled og i så fald hvilket mærke. Går dog lidt og venter på de nye modeller og et evt. pres på prisen her når covid-19 er på retur (måske de bare stadig er bagefter).

Håber du vil give en "anmeldelse", når du har erfaring med valget.
Af Provinsen
#328115
Det her er udelukkende et udtryk for personlig holdning. Mit første 4K var et Sony og der var ikke andet end bøvl med det tv, i særdeleshed i forbindelse med fejlbehæftede softwareopdateringer. Jeg er helt enig i at Sony vinder en smule på billedsiden, men på et stabilitetsparameter vinder LG med flere længder efter min mening.... Det virker på mig som om at WEB OS styresystemet ganske enkelt er mere stabilt end Sony s Android.

Mvh Provinsen
Af jkn789
#328128
Hvis dit nye tv skal op og hænge på væggen, og waf faktor er vigtig, så ville jeg gå efter et LG GX i 55", det vil syne mindre og er sikker på at din hustru vil kunne lide det minimaliske design som kun stikker 2 cm ud fra væggen og det kan fås for 12500 iøjeblikket, på den måde får du 55" og hustruen bliver også glad fordi du har tænkt på hende, så win win
Af lennon
#328130
jkn789 skrev: 11. mar 2021, 09:56 Hvis dit nye tv skal op og hænge på væggen, og waf faktor er vigtig, så ville jeg gå efter et LG GX i 55", det vil syne mindre og er sikker på at din hustru vil kunne lide det minimaliske design som kun stikker 2 cm ud fra væggen og det kan fås for 12500 iøjeblikket, på den måde får du 55" og hustruen bliver også glad fordi du har tænkt på hende, så win win
Helt enig . GX er lidt af en designperle til prisen - sammenlignet med dybest set andre OLED varianter . .
Af Fidoble
#330074
Jeg er ikke kommet så meget videre med selve købet endnu, men har nu "desværre" læst en del tråde omkring burn-in, både her på siden, men også andre steder.
Nogen mener nærmest det er ikke eksisterende og andre har/er meget plaget af det.
Jeg er ikke typen der skifter mit TV ret tit og er heller ikke typen der tager hensyn til hvordan mit TV bruges, så nu er jeg kommet i tvivl om OLED er for mig? Jeg ville være så ærgerlig over at få burn-in, for er det der først, så er jeg typen der ikke ser andet end det.
Heldigvis er der jo også ret gode LCD'er på markedet, så det kan være jeg udvider mit søgeområde til også at se efter de nyeste LCD fjernsyn.
Af Beckham
#330101
Burn-in er en risiko ved OLED...no doubt. De nyeste generationer af paneler\skærmer virker dog til at være noget mere modstandsdygtige og det kræver nok en del TV2 News for at opnå burn-in. Når det er sagt, så ser jeg ikke nogen grund til at være bekymre for evt. at vælge en LCD. Vælger du en LCD fra den øvre hylde, så vil du fortsat få fremragende billedkvalitet.
Af Fidoble
#330108
Præcis, teknologierne bliver jo hele tiden bedre. Jeg har kig på disse 2, begge i 50" versionen:
SONY X90J eller Samsung QN90A

Sendt fra min Nokia 7.2 med Tapatalk

Af lennon
#330110
Fidoble skrev: 24. apr 2021, 09:57 Præcis, teknologierne bliver jo hele tiden bedre. Jeg har kig på disse 2, begge i 50" versionen:
SONY X90J eller Samsung QN90A

Sendt fra min Nokia 7.2 med Tapatalk
Det er så spørgsmålet om LCD reelt er blevet bedre de sidste par år. Der er i hvert fald en opfattelse af,at Samsungs topmodel i 2020 var et tilbageskridt i forhold til 2019 . .
Af Fidoble
#330111
I forhold til at jeg ser på et 40" LCD TV fra Panasonic (2014 model) så tror jeg faktisk det meste efterhånden vil være en opgradering :)

Sendt fra min Nokia 7.2 med Tapatalk

Af Beckham
#330114
Det er korrekt at udviklingen på LCD skærme måske er stagneret en smule de sidste par år, men klart at du vil se en udvikling\forbedring på en LCD skærm fra 2014 kontra en fra idag fra den øvre hylde.
Af lennon
#330119
Jeg ville købe LG 55” GX, som er på bud . Tæt på markedest allerbedste billede - super fedt design - helt ind til væggen . Du kan jo altid bruge returretten på enten TV - eller konen . . 😇
Har selv OLED på snart fjerde år. Har absolut ingen hensyn taget ,- og ingen tegn på burn-in overhovedet ( - gamer dog ikke ) . Faren for tordenfluer,blooming osv på LCD er derfor i mine øjne en mindst lige så stor risiko . .
Af lennon
#330121
Njahhh . . .Det ødelægger billedoplevelsen i primetime/mørkt rum - men selfølgeligt et spørgsmål om hvilke fejl øjnene er disponeret for.