Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dannyaa
#309639
jeg skal have den nye ps5 når den udkommer, og skal have mig et 4k tv inden

jeg har kigget meget på 2 modeller men de har begge sine fejl

phillips pos 9002 med bower wilkins lyd system
og
lg c9

er der nogle der har forstand på tv og ved hvad jeg bør vælge?
og alt det med phillips laver lorte tv kan jeg ik bruge til så meget da de alle har samme paneler:)

budget 7-9000
Af jordandk
#309643
C9 skal du vælge da den har HDMI 2.1 som har betydning betydning for den nye ps5 hvilket den også får.

Phillips har ikke HDMI 2.1
Brugeravatar
Af elcom
#309645
Be aware that not all HDMI 2.1 are created equal.

LGs 2019 OLED modeller har potentielt en begrænsning på 60hz ved 4K, man skal på deres 2020 TV for at være sikker på at få 120Hz ved 4K via HDMI 2.1.

Jeg ved dog ikke om de potentielt kan løse dette med en software opdatering, eller om det er en hardware begrænsning.

2020 OLED modellerne kommer i god tid før PS5, men ikke sikkert de når ned i budget pris inden.
Af dannyaa
#309647
Overvejer faktisk lige slå bremsen i ved vi hvornår 2020 titlerne lander?
Af Grandahl
#309648
Typisk i April/Maj.. Men priserne kommer først ned i det niveau du ser nu omkring Black Friday sidst i November oftest.
Af Grandahl
#309649
Jeg ved ikke hvor meget relevans det har at vente på et 2020 tv som kan vise højere Hz.. Det er der nok nogle andre der ved mere om.
Brugeravatar
Af elcom
#309650
Hvis formålet er gaming, så gør 120Hz væsentlig forskel fra 60Hz. Bevægelse vil være mere smooth, og i action spil kan du potentielt også opdage farer/modstandere hurtigere, fordi der er flere frames per sekund. LG C9 skulle dog kunne køre 1080p i 120Hz uden problemer, så hvis det er fint, så kan man sagtens få 120Hz på 2019 modellen.

Som Grandahl skriver, så kommer prisen måske først ned omkring 8.000 på en 2020 model til black friday, men PS5 kommer potentielt også først i November/December. Så måske går det hele op.