Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#284948
Hej Forum. Jeg søger råd/inspiration til switch.

Stuens D-ILA skal endelig opgraderes til native 4K og HDR-kompatibilitet (JVC dla N7) nu jeg aktuelt har opgivet at vente på interessante skærmstørrelser på gode panelteknoligier på TV-markedet. Den eksisterende DVDO Edge skal derfor på pension og jeg søger derfor en HDMI switch der kan kreditere følgende krav:

- Fjernbetjent (skal indgå i multifjernbetjenings makrokommandoer)
- minimum HDMI 2.0 18.0 Gbit/s til 4K 60 Hz (gerne højere hvis ellers eksisterende)
- HDR og HDCP 2.2 kompatibilitet
- Seperat lydudgang til surround reciever uden 4K og ARC kompatibilitet, med understøttelse af op til 24-bit 192 kHz 7.1 PCM og alle surroundformater inkl HD surroundformaterne)
- Gerne signalforstærkning til det lange HDMI kabeltræk op til projektoren (er svjh et 8-9 år gammelt 10 meter langt Supra høj kvalitets kabel - men alligevel gerne forstækning for en sikkerheds skyld)
- Minimum 4 HDMI indgang og minumum 2 HDMI udgange (min 1 x billed, 1 x lyd)
- Formidling af metadata for HDR content.

...Jeg syntes at dem jeg kan finde kun har SPDIF output til reciveren, men ikke HDMI lige som DVDO edge havde det - Og det giver jo ikke DTS-HD MA eller Dolby True HD :o

Er der nogle deciderede anbefalinger eller bud på gode velrenomerede løsninger? ...Jeg er selv helt blank på markedet, da jeg ikke har undersøgt det siden 1080p og DVDO Edge var det anbefalelsesværdige. De lader nemlig ikke til at have nogle aktuelle produkter på området.

Tillægsspørgsmål om UHD-Bluray afspiller: Jeg har hørt at Panasonic modellerne skulle være gode mht god chroma-opskalering og indeholde apps til Netflix og Amazon Prime. - Afspilles disse streamingtjenester i 24 fps fra Panasonics afspillere? Er der andre evt. mere anbefalesværdige UHD-Blu-ray afspillere med indbyggede streamingmuligheder ved 24 fps output - Meget gerne android baseret mhp mulighed for installation og brug af ProgTV? (Dog ikke et must)
#285084
Nå, der er åbenbart ret svært at finde lige den slags. Nattens mange timers søgen gav faktisk kun ene og alene denne ret nye 18 gbps HDMI 2.0b med HDCP 2.2 kombatible HDMI switch, som har en sekundær HDMI udgang specifikt til HD lyd i en non 4K HDMI 2.0 surround reciever. Heldigvis koster den ikke meget over en plovmand - Det har nemlig været helt umuligt at finde reviews på den (fraset bruger reviews om at at fjernbetjeningen er elendig, men boksen fungerer fint og i det mindste kan sættes til at autoswitche til senest aktiverede inputenhedSå med mindre der kommer bedre bud bliver det nok det jeg kommer til at prøve at bestille hjem, da den burde kunne stille behovet og ind til videre er det eneste af sin slags jeg har kunnet finde - Så fundet ville jeg da lige dele det, hvis der skulle komme andre forbi med tilsvarende behov: http://www.smartooo.com/html/ProductCen ... 06/18.html