Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#177813
Hej alle
Jeg har en stue, hvor der fra den forrige ejer er lavet to huller i væggen (dækket af med almindelige blind-kapsler) ind til hulrummet i væggen, sådan at man kan trække ledninger bag fjernsynet og ned til anlægget på hylden nedenfor uden at bruge synlige kabelbakker.

Der er ca. 1 m mellem de to huller, der går ind gennem murstensvæg (fuldmuret) i den mellemliggende isolering.

Mit spørgsmål er nu, om jeg kan trække hdmi-kabler osv. den vej igennem - og hvordan?

De skal jo omkring et 45-grader sving ca. 7 cm inde (murstenens bredde) og så derfra lodret ca. 1 meter og så ud igen.

Jeg har noget stift hegnsståltråd og har tænkt på at sætte noget karton-pap ind i 45-gradersvinget og så på den måde få ståltråden i den rigtige retning.

Men stadigvæk virker det lidt vildt.

Nogle råd til en sådan operation?

mvh
Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#177818
Er der plads til hovedet på et HDMI-kabel i den kabelkanal? Kabeltræk er jo typisk ikke lavet til at trække en stiv terminal igennem, men derimod et fleksibelt kabel.
Af mortenjensen
#177819
Hej,
Der er ikke nogen kabelkanal som sådan i hulrummet - blot et hul i muren ind til hulrummet - så der er plads nok i isoleringen!
Spørgsmålet er blot, hvordan ledningerne trækkes igennem med sving osv.
Morten