Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marz
#112816
Jeg har problemer med at få optisk lyd ud af mit Samsung TV, så jeg vil høre om nogen har erfaringer med det?

Skal TV'et f.eks. indstilles eller virker det med det samme man sætter kablet til? Såvidt jeg kan se i brugsanvisningen, skulle det virke uden videre.

Håber I kan hjælpe :)
Af Cubizix
#130665
Har du kigget om der er nævnt nogle steder at du måske skal slå de interne højtalere i TV'et fra før den sender lyd optisk ud?

Har LG plasma, der kan jeg intet lyd få ud medmindre jeg slukker for de interne højtalere i tv'et. Det er umildbart mit bedste bud.

:D
Af mpe030
#135379
Hej,

Jeg har et 46" c8705 og vil gerne tilslutte anlægget vha optisk kabel. Men kigger jeg i manualen er der vist 2 forskellige setup. på side 10 er det vist som optisk kabel direkte i tv'ets digital out, men på side 46 er det vist med et lille minijack stik som adapter.

Kan det optiske sættes direkte i tv'et
Af Thure Jensen
#135388
Du skal bruge det lille adapterstik, det virker fint på mit.
Af mpe030
#135412
Hej Thure,

Tak for dit svar. Var det lille adapter stik med fra nyt? Kiggede mine små 1000 poser med stik igennem og kunne ikke finde noget til tv'et.
Af Thure Jensen
#135414
mpe030 skrev:Hej Thure,

Tak for dit svar. Var det lille adapter stik med fra nyt? Kiggede mine små 1000 poser med stik igennem og kunne ikke finde noget til tv'et.
Jep, det det var det, sammen med alle de andre. Du kan ikke slutte noget til uden.
Held og lykke med at finde det. ;)
Af sirl
#135420
Jeg har nøjagtigt samme problem... Jeg har talt med samsung prestige service, og de kunne ikke umiddelbart løse problemet, da jeg allerede har prøvet de 2 muligheder der er; den optiske udgang, eller via adapterstikket. Så nu vil de sende en mand ud og kigge på "dyret".


Hvis du får dit til at virke så giv lige en melding... ;-)
Af Staalanden
#179529
Nogen der har fundet ud af hva problemet var? Har købt et brugt, men kan ikke få lyden ned i min forstærker