Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jacob_Bentzen
#50431
Kan jeg overhovedet bruge nogen af dem jeg har nævnt når det hele går hen og bliver digitaliseret??
Af mhca
#50438
Du skal bruge den via en ekstra tunerboks, og så bliver det altså mindre sjovt.

Jeg vil netop sige, at det er trist at købe en HDD-optager nu uden digital tuner i, synes jeg.
Jeg synes der er så stor forskel på digital og analog billedkvalitet, at det vil være synd kun at kunne optage i analog.

Jeg har dog ikke styr på, hvilke HDD-optagere, der er gode.
Vil dog bakke op om Sony. De er også ganske brugervenlige sammenlignet med andre jeg har oplevet.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50439
Det var egentlig en ret god pointe, som vi måske lige skulle tilføje i vores sprit-nye artikel om hvordan man får digitalt TV. HDD recorderne vil jo være ligeså påvirkede hvis man bruger sin stueantenne til at se TV fra...

I kan for resten se artiklen her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Brugeravatar
Af azrael
#50466
Der findes p.t. nogle niche-produkter fra Topfield, Humax etc, men de koster mange penge og man har typisk lidt sværere ved at få fat i dem herhjemme. Desuden har de typisk kun en harddisk og ingen DVD-brænder, og ofte kan det være svært at få optagelser ud af maskinen.

Et mere spændende spørgsmål er om DVB-T tuneren, som kan findes i mange modeller, understøtter MPEG4. Også dertil må der p.t. mest svares nej (undtagelser finder du i de modeller, som Boxer har godkendt). Jeg er dog ret sikker på, at 2009 modellerne fra alle større producenter vil byde på MPEG4 kompatibilitet i og med at det analoge signal i Danmark slukkes fra november 2009 og Boxer allerede fra februar sender udvalgte steder i Danmark.
Brugeravatar
Af azrael
#50501
Du kan bruge allesammen til *analogt* kabel-tv, men du kan ikke smide et digitalt signal i dem.