Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#47558
Jamen det kommer da så sandelig an på hvad du skal bruge maskinen til, og hvilke krav du stiller :)

Vil du gerne have en fornuftig blue-ray afspiller og kombineret spillemaskine til en rimelig pris er PS3 et oplagt valg! Samtidig er den stadig nummer et når det gælder load-tider af blue-ray disks.

Hvis du derimod ikke har noget at bruge en spillemaskine til (og måske samtidig ikke er alt for vild med designet på PS3 samt især tilhørende 'fjernbetjening') ville det være mere oplagt at gå efter en dedikeret blue-ray afspiller.

Sidstnævnte har nu overgået PS3 i blue-ray kvalitet, det være sig billede som lyd. Samtidig er de også nået ned på et fornuftigt prisleje. Personligt ville jeg gå efter Panasonic DMP BD-55. Den er netop blevet kåret som 'product of the year' og kostede sidst jeg tjekkede 3.000 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47560
... og så bruger en PS3 noget mere strøm!
Af godhandel
#55287
kan man høre forskel på om det er en PS3 eller en eksempelvis panasonic BD 35 blueray afspiller, hvis man har en almindelig forstærker, og 2 ganske almindelige højtaler til et par tusind stykket?

Og ligeledes med billedkvaliteten, vil den blive væsentligt forringet ved at vælge PS3, fremfor en decideret bluray afspiller, på et fjernsyn til ca. 5000 kr?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#55293
... ja, for BD35 kan ikke dekode HD-lydformaterne, så hvis du har en "almindelig forstærker" så vil du slet ikke få nogen lyd...
Af Turbo
#55297
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:09, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#55312
Ja, det har du da ret i. Emnet har været oppe flere gange før hvor argumentet om HD lyddekoder var dét der var den afgørende faktor.
Af godhandel
#55315
Ok, tak for svaret, men det var nu mere generelt, om man kan høre og se forskel på en PS3 og en blu ray afspiller i ca samme prisklasse?
Af Kratz
#55320
Turbo skrev:
yakken skrev:... ja, for BD35 kan ikke dekode HD-lydformaterne, så hvis du har en "almindelig forstærker" så vil du slet ikke få nogen lyd...
Hey :)

Jeg forstår ikke du siger som du gør ;)

http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1738 ... kInfo=true

DMP-BD35 har indbygget dekoder til HD lyd (Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio)

Iflg. spec. står der også at den har dekoder til HD lyd ;)

Det eneste jeg kan se forskel på BD35 og 55, er at 55 også har coax og analog 7.1 udgang ellers er de 2 ens ;)
 
Det er min fejl. Jeg har fejlagtigt fået meddelt, at BD35 ikke kan afkode HD-lyd. Det galt så kun forgængeren BD30, som ikke var i stand til det.
Der er dog også andre forskelle mellen BD35 og BD55. Sidstnævnte er bedre afskærmet og har så vidt jeg husker også en kraftigere chip.
Af Turbo
#55327
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:08, rettet i alt 1 gang.
Af Kratz
#55360
Jamen det vil jeg da slet ikke benægte :D
Men nu er det sjældent sådan nogle specifikations sheet er fuldstændige. I dette tilfælde viser de sådan set kun hvad Panasonic vælger at lægge frem.
F.eks. kan jeg slet ikke se nogle informationer om skærmning, og PHL Reference Chroma Processor Plus er jo heller ikke nødvendigvis en entydig betegnelse ;)