Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#33588
Hej !

Har netop bestilt et Panasonic TH-37PX80E 37" plasma, som skulle ankomme i løbet af en uges tid.

Er på jagt efter en DVD/HD optager, som kan give et godt billede på fjernsynet, når der er optaget via ganske almindeligt analogt signal eller hvis jeg på et tidspunkt anskaffer mig en boks til modtagelse af digitalt TV signal.

Hvis en DVD/HD optager har både analog og digital modtager, vil den så kunne optage digialt? Altså DR, DR2 og TV2 (de kanaler, der ikke kræver "yousee" eller "Zaptor" boks).

Hvis man køber adgang til flere digitale kanaler via "Zaptor", vil man så både kunne se og optage digitalt samtidigt? Kan man overhovedet optage digitalt? Altså uden at have TV'et tændt samtidig?

Nogen der kan anbefale en god DVD/HD optager til maksimalt 4-4.500 kr?

Har selv kigget lidt på Panasonic DMR-EH68 eller Sony RDR-HXD970

Kan se, at Sony's har digital modtager, men betyder det reelt noget? Nogen der kan anbefale en af de ovenstående eller måske en helt anden?

På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Poul
Af jakobnybo
#34817
Hvis en recorder har indbygget digital tuner, DVB-T, jo så kan den optage programmet i den digitale kvalitet. Men det er desværre kun DR1, DR2, DR Update og TV2 som findes på det "digitale marked".

Umiddelbart jo, så vil jeg mene det er muligt at hvis du køber ekstra kanaler i digital kvalitet så kan du finde dem på recorderen fordi den har en DVB-T tuner. Hvis den ikke har en DVB-T er det lig ingen digitale kanaler.

Det både at kunne se et program samtidig med man optager et andet er muligt. Det kræver bare du har recorderen tilsluttet med 2 kabler. F. eks. et HDMI og et SCART, ellers har recorderen kun et kabel at få signalet fra. Recordere kan sagtens optage uden TV´et er tændt.

Som du selv nævner så er Sony´s recorder rigtig god. Jeg har lillebroderen til den, RDR-HX870. Den er ganske udemærket og de er super nemme at finde rundt i. Mange kalder den for idiot-sikker fordi Sony´s er så nemme at finde rundt i. Så i den prisklasse vil jeg helt klart anbefale Sony´s.