Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thor-thor
#30495
Hejsa
Kunne godt bruge lidt hjælp.
Har fornylig købt en billig hdd optager: http://www.agknordic.com/products_detail.php?idprod=205

Har nu prøvet at optage forskellige film/programmer på den, primært ved anvendelse af showview med VPS slået til.
Så vidt jeg kan se virker VPS fint når det er dr/tv2 der bliver optaget fra (et program for et par dage siden var 20 min. forsinket og optageren startede først da filmen startede, succes!!)

Problemet opstår når jeg prøver at optage fra eksempelvis svensk tv4, SBSnet og andre, optageren går i "klar-mode" ca. 15 min før optagelse, men starter aldrig optagelsen.

Sender disse stationer ikke det VPS signal ud eller??

T
Ps har i øvrigt kabel gennem Dansk kabeltv (Yousee).
Brugeravatar
Af azrael
#30497
Det anbefales som regel ikke at bruge VPS med en HDD-optager, da den i så fald står tændt hele tiden. Du kan med fordel optage nogle ekstra minutter før og efter udsendelsen og så redigere den bagefter.
Af Thor-thor
#30587
azrael skrev:Det anbefales som regel ikke at bruge VPS med en HDD-optager, da den i så fald står tændt hele tiden. Du kan med fordel optage nogle ekstra minutter før og efter udsendelsen og så redigere den bagefter.
Så vidt jeg kan se er den slukket medeller uden vps. Men med VPS "vågner den op" 15 minutter før en planlagt optagelse for at være klar.
Men skal da lige måle på strømforbruget.

Ingen der ved om VPS virker/ikke på de forskellige kanaler (gik lige glip af en optagelse på DR2 igår, der virkede det åbenbart heller ikke :-(

T
Brugeravatar
Af azrael
#30594
Hvis den "vågner" ca. 15 min. før optagelsen skal gå i gang, så er det ikke VPS/PDC. Hele ideen i VPS/PDC er, at optageren ikke kigger på den virkelige tid, men venter på et bestemt signal, som modtages via tekst-tv. Måske går tekst-tv ikke rent igennem hos dig (dårligt antennesignal eller lignende). Ellers har jeg ingen ide til dit problem.