Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#344997
Hej Flatpanels-folk!

Jeg har nu gennem det sidste års tid grublet frem og tilbage, om hvor vidt jeg skulle anskaffe mig en UHD blu-ray-afspiller. Skønt jeg både har en PS5 og Series X, så vil jeg nu alligevel gerne have det ekstra "umph" til mit fortsat voksende bibliotek af fysiske medier.

Jeg har et ældre LG B6 55", og selvom jeg ikke aner, om jeg vil kunne se den store forskel mellem mine konsollers afspilning af 1080p/4K-indhold, så får jeg i det mindste en slags "ro" i sindet om, at nu kan mine diske næsten ikke blive afspillet pænere.

Derfor har jeg selvfølgelig kigget lidt rundt på Youtube, anmeldelser, forummer etc. og er kommet frem til valget af Panasonics DP-UB820. Den står pt. til den billigste pris af 3.945 danske kroner, mens den "tvilling", DP-UB824, står til den bette sum af 3.100 kr. Så vidt jeg kan forstå er det nøjagtigt den samme afspiller, men UB824-modellen er en tysk udgave.

Mit spørgsmål på dette lange indlæg er grundlæggende egentlig bare, om jeg kan spare en god sjat penge og anskaffe mig UB824, men samtidig have menuer, sprog etc. på engelsk?

På forhånd tak for svar :)
#345020
Hvad er det som du mener PS5 og XSX ikke kan, som en dedikeret boks kan, og modsat de andre ikke kan meget andet end måske streaming. Jeg har en Samsung UHD, den er gemt langt væk, hellere lidt minimalistisk stue, end en masse små strømslugere og bokse som fylder i rummet og alligevel måske slet ikke bruges, fordi de kun kan 1 ting, og som jeg har 2 alternativer som også kan og måske bedre i 2022.
#345074
PS5 og Xbox understøtter ikke Dolbyvision på 4k bluray. Det er vel den hovedsaglige årsag som man bør overveje om man ønsker eller kan leve uden. Derudover var det for mig personligt at PS5 larmer en del under afspilning, der gjorde at jeg har købt en UB820. Indretning af ens hjem er jo noget personligt, som ikke er relevant for en diskussion om hvorvidt man skal købe en selvstændig 4k bluray-afspiller eller ej...
#345076
@Ellum Takker, jeg vidste ikke DV var en mangel på bluray afspilning :)

Jeg bruger primært Xbox så ps5 larmen er i et andet rum end dagligstue her.

Mit gamle tv havde ikke DV, så derfor var min UHD afspiller ikke så vigtig i dette sammenhæng, og derfor røg den også væk fra stuen.
Nu er der et tv med DV, så måske kan den så tilbage.
#345126
Netop delen med understøttelse (eller mangen på samme fra de nye konsoller) var en af grundene til, at jeg overvejede endnu et apparat under fjernsynet herhjemme. Udover det er der en bred enighed om på nettet, at Panasonics afspillere har noget AI kørende, der håndterer alt fra tone-mapping til opskalering markant bedre end så meget andet på markedet.

Men for langt de fleste vil en PS5 eller Series X nok være mere end rigeligt. Jeg har det dog lidt sådan, at når jeg nu alligvel har så mange fysiske medier, så kan man lige så godt få det bedste ud af det.
#347242
Henrik Frejlev skrev: 7. sep 2022, 16:32
Men for langt de fleste vil en PS5 eller Series X nok være mere end rigeligt. Jeg har det dog lidt sådan, at når jeg nu alligvel har så mange fysiske medier, så kan man lige så godt få det bedste ud af det.
Jeg overvejer det samme, har du fået købt?
#347249
Det har jeg skam. Jeg gik med den tyske model, og jeg er meget, meget tilfreds med den. Selvfølgelig er det ikke en nat-og-dag-forskel fra eks. en PS5 eller Series X, men alene støjniveauet samt opskaleringen fra dårligere materiale som DVD, USB-input osv. har jeg været rigtig glad for.
#347280
Blu-ray er inddelt i region A, B og C. Groft sagt er A USA og Japan, B Europa og Australien/New Zealand og C “resten”.

Så selvfølgelig kan en UB824 afspille mere end blot tyske Blu-rays.
#348915
Henrik Frejlev skrev: 19. nov 2022, 16:07 Det har jeg skam. Jeg gik med den tyske model, og jeg er meget, meget tilfreds med den. Selvfølgelig er det ikke en nat-og-dag-forskel fra eks. en PS5 eller Series X, men alene støjniveauet samt opskaleringen fra dårligere materiale som DVD, USB-input osv. har jeg været rigtig glad for.
Nu skal jeg snart have investeret, hvad mener du med den "tyske model"?

Der er også en 824?
#348916
Den tyske 820 hedder 824.
#348923
Overhovedet ikke :)