Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pana man
#338884
Hejsa
Jeg har erhvervet mig et nyt Panasonic jz2000 tv <B , og har en ældre afspiller, Panasonic bd 65, ca. 9-10 år gammel, spørgsmålet er så om jeg vil få bedre billede af at købe den nye ub-820 4K afspiller.
Og det drejer sig KUN om mine alm. dvd/Blu-ray disc’ vil blive bedre på det nye tv, der er vel sket en udvikling på dét område, også på lydsiden.
Brugeravatar
Af Naiera
#338885
Nej, du vil ikke få bedre billedkvalitet af at købe en UHD-afspiller, medmindre du også køber UHD-skiver…
#338895
Det er nu ikke helt så simpelt, da kvaliteten ved afspilning af DVDer og Blu-rays er afhængige af opskalering for at tilpasse sig opløsningen på et moderne TV, hvor standarden er 4K, så de bedste afspillere kan i nogle tilfælde levere et opskaleret output, som er bedre end det resultat, det tilsluttede TV vil kunne præstere, dog skal der nok ikke forventes de store forskelle...
Af jkn789
#338897
Jeg havde tidligere en Playstation 3 som jeg brugte til afspilning af dvd og bluray og har idag Panasonic Dp ub820 Uhd afspiller og der er ikke stor forskel på billedet på dvd og bluray. Den laver en udmærket opskalering med du får først det fulde udbytte ved Uhd film og særlig med hdr dolby vision, det giver meget til billedet og jeg har købt en del af mine bluray film igen på Uhd og det er en ny og bedre oplevelse
Af pana man
#339183
Tak for svar, bliver nok til en ub820’er snart, kunne forestille sig, at jeg ville købe nogle 4K film istedet for Blu-ray fremover.
Brugeravatar
Af Naiera
#339188
Ja, DP-UB824 rammer det der søde punkt mellem plastik (424) og mega dyr high-end (9000). Panasonic laver altså de bedste UHD-afspillere.
#339237
pana man skrev: 15. jan 2022, 10:24 Tak for svar, bliver nok til en ub820’er snart, kunne forestille sig, at jeg ville købe nogle 4K film istedet for Blu-ray fremover.
Til venlig info, så har vi en database over UHD Blu-ray udgivelser her: Oversigt: Film på UHD Blu-ray

Med info om billede (om det er et opskaleret billede), HDR-format, lyd mv.