Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#338531
Hej alle sammen, og glædelig jul (selvom det er den 28)

Jeg glæder mig over, at man kan finde forums som dette, især når jeg har 0 forstand på TV generelt.

Sagens kerne er den, at min kære moder har fået et nyt TV, et "SAMSUNG 55" 4K QLED TV QE55Q70AATXXC" fra Power til 4999,- kr.

Det gamle TV var et LG fra 2014, så det var på tide at få skiftet ud, men.

Hun brugte både en Blu-ray afspiller og en HDD optager (til optagelse af tv kanaler) på hendes gamle TV, men efter skiftet, så virker hverken Blu-ray eller HDD optager længere.

Mit spørgsmål lyder mest på opsætningen, fordi begge maskiner skal bruge et antenne stik, og sådan som det er sat op nu, så skal jeg søge kanaler til HDD optageren, men den finder desværre ingen, og Blu-ray afspilleren påstår at den mangler signal, selvom der er signal kabel igennem maskinen.

Vil et billede kunne hjælpe folket her, i hvordan systemet er sat op?

Alt hjælp påskønnes, da jeg er ved at gro grå hår, netop grundet de problem stillinger her.

De bedste hilsner,
Alex.
#338543
Det burde ikke være nødvendigt at ændre noget på HDD optageren fordi du skifter tv. Antennekablet skal gå fra væg til HDD optager og derefter fra HDD optager til tv. Derudover HDMI fra HDD til TV.

Hvis kanalerne på HDD skal søges frem igen skal der formentlig vælges mellem DVB C (kabel tv) eller DVB T(almindelig gl.dags antenne)
#338554
Supergris skrev: 29. dec 2021, 10:37 Første gang, jeg har hørt om en Blu-ray-afspiller, der kræver et antenne-signal...
Det er ellers sådan en jeg har(Panasonic ubc80). Men kan nu forstå at det er 2 forskellige enheder OP omtaler.
#338573
George, prøv at læse OPs indlæg igen; jeg må indrømme, det forekommer ret kryptisk:

"Hun brugte både en Blu-ray afspiller og en HDD optager (til optagelse af tv kanaler) på hendes gamle TV, men efter skiftet, så virker hverken Blu-ray eller HDD optager længere.

Mit spørgsmål lyder mest på opsætningen, fordi begge maskiner skal bruge et antenne stik, og sådan som det er sat op nu, så skal jeg søge kanaler til HDD optageren, men den finder desværre ingen, og Blu-ray afspilleren påstår at den mangler signal, selvom der er signal kabel igennem maskinen."

Det gør det som regel nemmere at hjælpe og undgå misforståelser, hvis man fra en start skriver, hvilke modeller det drejer sig om.
Måske drejer det sig om en Blu-ray-optager i stedet for en Blu-ray-afspiller, som der ellers står beskrevet?
#338581
Hej igen alle sammen!

Først og fremmest så beklager jeg meget, det har gået "vildt for sig" herhjemme omkring det TV værk her, og jeg føler ikke vi er kommet ret meget længere, men nu har jeg en opdatering

TV'et er stadig det samme, altså "SAMSUNG 55" 4K QLED TV QE55Q70AATXXC"

Jeg fik forståelsen af, at den ene var en HDD optager, og den anden kun var en Blu-ray afspiller, dette var ikke tilfældet, begge dele kan åbenbart optage direkte fra TV til en HDD.

Sådan som det er forbundet lige pt, så er det

Antenne stik fra væg -> IN på Blu-ray afspiller/optager -> OUT på Blu-ray afspiller/optager -> IN på antenenne stik på TV'et

Så umiddelbart burde det hele virke, altså signalet kommer ind i Blu-ray afspilleren / optageren og direkte op til TV'et, men den nægter bare at finde kanaler på Blu-ray afspilleren / optageren, men TV'et finder som regel op mod 100 kanaler sådan rundt regnet.

Jeg finder lige model-numre på Blu-ray afspilleren og den anden HDD optager.

Tak for jeres svar, so far!
#338616
Er det kabel tv? Når der søges kanaler er det vigtigt den søger efter DVB c kanaler. Og desuden rigtig netværks id. Hos yousee er det 100 for almindelig pakke. 111 for bland selv.
#338655
Hvis du skal kunne optage på dem begge, skal signalet jo også igennem 2 maskiner, inden det når dit TV, hvilket muligvis vil give problemer.
Du kan vælge ikke at benytte optagedelen og dermed den indbyggede tuner i en af maskinerne, da jeg ellers kan forestille mig, det hurtigt kan give problemer, hvor det kniber med at huske, hvor man optog hvad...

GODT NYTÅR... :)