Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GarrisonHale
#330090
Hvorfor indsamle dvd'er? Når Blu ray ofte er meget højere kvalitet, og spillerne er billige, hvad er pointen i at købe DVD'er? Jeg ser ofte indlæg med en håndfuld dvd'er, der er købt ny, og jeg har aldrig været i stand til at forstå hvorfor! Eventuelle svar vil blive værdsat!
#330104
Det som jeg hører fra folk rundt omkring der bare har tv, og optisk afspiller er. De skal bare kunne se filmen, og at billedet og lyden er fint nok for dem.

Men så er der Nordisk film. Som der ikke mener der er et decideret markedet for blu-ray, derfor det meste de sender ud er dvd, og HD streaming til Google Play film og apple
Af nilsson
#330130
hvis man er glad for de gamle film, forstår jeg da godt at folk samler på dvd. For det første er prisen jo rimelig, og man kan de dem, når man har lyst--blu ray ? de fleste gamle film er jo i en opløsning, hvor det ikke er et krav, desuden er det vel ikke nødvendigvis de yngre og mere krævende, der er målgruppen--er selv 70 + med 4k. samsung + uhd afspiller, det bliver de gamle film jo ikke bedre af. De fleste af de gamle film bliver jo nok købt for at gemme og gense, og der virker dvd-formatet sig jo godt
Af Globulus
#330140
- Der står stadig et utal af TV-apparater med en størrelse på 46" eller mindre i de små (og store) hjem. Med en god opskalering og materiale af nyere dato ser en DVD ganske fin ud på disse "små" apparater.

- DVD-udgivelser - især af ældre dato - har ofte mere ekstramateriale end man finder på Blu-ray-udgivelser. Der er slet ikke så meget "collector's edition" over mange Blu-ray-udgivelser som der i sin tid var ved DVD.

- Meget materiale findes kun på DVD og har aldrig fundet vej til Blu-ray. Selv nye udgivelser kommer i nogle tilfælde kun på DVD. Her menes primært nye udgivelser af gammelt materiale, såsom bokssæt med Simpsons og deslige. Der kan også være titler, som rettighedshaverne ikke har fundet værd at restaurere, hvorfor det ikke giver mening at udgive dem på Blu-ray.

- DVD er stadig billigere end Blu-ray, hvis vi taler om brugtmarkedet, hvormed man hurtigt kan opbygge en stor samling til nærmest ingen penge.

- Køber man en DVD kan man være nogenlunde sikker på, at andre også kan afspille den, hvis man senere låner den ud til familie og venner, som måske ikke har en Blu-ray-afspiller, så det handler ikke alene om, hvorvidt man selv har en Blu-ray-afspiller eller ej.

- En Blu-ray-afspiller repræsenterer stadig et lille bump, man skal over. Måske har man en god fornemmelse af at det lakker mod enden mht. indkøb af flere film og man derfor ikke vil købe en ny afspiller for at kunne afspille den sidste håndfuld man formentlig nogensinde kommer til at købe. Måske har man samlet DVD så længe, at man ikke ønsker at skifte til et nyt format.

osv osv osv