Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#326561
Hej. har haft et LG OLED E6, hvor jeg har optaget en del på HDD, fået nyt LG OLED CX , og kan konstatere jeg ikke kan se det materiale fra HDD, spørgsmålet er, er det bare ærgeligt, eller er der en "genvej" ?
Af lennon
#326565
Hvis man anvender en 128 gb ssd hdd der forbindes via USB konverteringskabel til LG XD , skal den så formateres til Fat32 ? - og skal det være USB 3.0 ? ? Det setup kan jeg nemlig ikke få til at funke - og vi snakker jpeg billeder . . .
#326566
Prøv at formatere HDD til FAT32, forbind den til TV, lige så snart du har formateret den. uden at have billeder eller andre filer på den. Når TV beder evt. om at formattere den igen gør det, hvis ikke er det OK alligevel.
Derefter sæt HDD der hvor du har filerne, kopier dem (ignorer hvis din PC beder om endnu en reformatering) og sæt HDD igen til TV'et og se om det virker. Det er vigtigt, at du ikke sletter de systemfiler dit TV evt. har kopieret til HDD.
Håber, det er forståeligt ;)
#326588
De fleste nyere TV har intet problem i, at læse fra en HDD eller SSD, der er formateret i NTFS, ellers ville man jo hurtigt rende ind i problemer, hvis man har med video at gøre, da FAT32 jo ikke understøtter enkelt-filer over 4 GB i størrelse!

Noget andet er, hvis den tilsluttede enhed skal bruges af TVet til at skrive på; i dette tilfælde lader man bare TVet selv sørge for at formatere enheden til det filsystem, den anvender.
Det er her, man render ind i problemer, hvis enheden skal bruges sammen med et andet TV eller læses fra en computer, da enheden er "låst" til det TV, den i første omgang skulle bruges med.

Hvis TVet ikke kan læse fra den tilsluttede enhed, har det som regel ikke noget at gøre med selve filsystemet.
Alle eksterne enheder er ikke kompatible med alle TV; nogle er mere kritiske end andre, og kræver f.eks. egen strømforsyning...