Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ingohj
#325400
Mit Lg bx fjernsyn kan ikke læse filformatet på min Sony dvd afspiller, bruger et hdmi kabel, en som har et godt forslag... ;)
Af Ingohj
#325433
👍 jeg forsøger at afspille nogle gamle feriefilm som jeg har lagt ind på dvd skiver, samt afspille fra harddisken. Min Sony dvd har kørt perfekt sammen med mit gamle Panasonic tv.
Jeg har nu fået et nyt Lg b9 tv. og fundet min gamle dvd frem for at se diverse gamle film, men men 🥴 kan ikke afspille filmformatet.
Ved den gamle opstilling kørte jeg sikkert med scartstik, nu er opstillingen med hdmi 😀
Brugeravatar
Af hans123
#325435
Din gamle opstilling var gammeldags analog

Nu forsøger du at køre digitalt langt fra hinanden

Hvad er det for fil formater dine film er i ?
Af Ingohj
#325460
Kan se at det er divfiler, og kan se at Lg tv ikke er kompatibel med lige netop det filformat, så jeg tror at det er det som er årsagen, og iøvrigt tak din interesse for at hjælpe...😀
Af Waqas
#325465
Jeg antager at det er din sony dvd som bruges til at afspille filerne, som ikke kan vises? er der tale om sort billede? nyere lg tv kan ikke finde ud af 480i via hdmi, muligvis er det en fil som din dvd afspiller i dette interlaced format og derfor kommer der ikke noget billede?
Af Supergris
#325469
Hvis det er din DVD-afspiller, der afspiller filerne, så er det bedøvende ligegyldigt hvilke formater dit nye TV understøtter, da det blot skal gengive dem!

Waqas forklaring lyder plausibel, hvilket også er nærliggende, da forskellen er, du nu kører digitalt, hvor du før kørte analogt.
Måske kan du tvinge din DVD-afspiller op i en højere opløsning, ellers må dine filer over på en USB-pen, ekstern harddisk eller lignende, så burde dit TV kunne afspille dem direkte...