Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#278231
Hej, jeg har problemer med at finde en kodefri (min. DVD del) bluray-DVD afspiller til ikke store penge ;)
Det er meget sjældent, at disse oplysninger følger i beskrivelsen.

Kan nogen hjælpe på vej ?
Takker mange gange!
#278262
Hvis det blot er DVD-delen er det nemmeste nok at finde en Philips, hvor du typisk kan gøre den (DVD-)regionsfri alene med den medfølgende fjernbetjening. Jeg har gjort det med flere DVD-afspillere fra Philips samt en Philips BDP2190 3D Blu-ray afspiller.

Ved Sony (og andre?) har man i hvert fald tidligere kunnet gøre dem (DVD)-regionsfrie med en programmérbar One-for-All fjernbetjening, som man typisk finder til 150 kr. Jeg gjorde det med min Sony BDP-S360, men det er en model fra 2008.

Men tag et kig på https://www.videohelp.com/dvdhacks og se, om du ikke kan finde en model, som stadig er på markedet. Sørg for at læse kommentarerne, så du er sikker på, at det angivne hack rent faktisk fungerer og at indlægget ikke blot består af "didn't work for me".

Alternativt: Hvis behovet for at afspille R1-skiver reelt er lille kan du jo blot bruge en computer med MakeMKV til at rippe dem og lægge dem på en NAS eller et USB-drev så du kan afspille dem med en medieafspiller.