Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#275084
Jeg har ingen numeriske taster på remote til k8500, og Plex app, som er tilgængelig kræver min kode tastes ind med numre.

Kan man kode en bestemt universal remote, som kan sende numre til boksen? Jeg har prøvet et samsung tv og K8500/M9500 ingen af dem får tal til at virke med en harmony remote.

Så spørgsmålet er, findes der en løsning til dette?
Af Turbo
#275090
Når jeg skal skrive et PW om det er til wifi eller i en app f.eks. Netflix, så kommer der et keyboard op som har alt (flere sider med bogstaver, tal og tegn). Det sker på et 2012 Samsung serie 6 TV og deres UBD-K8500 afspiller.

Pop op Keyboard?
#275096
Mit problem er, at Plex app på K8500 ikke viser et tastatur på skærmen, den spørger bare om tal-koden, og jag har universal remote, den kan kodes til alverdens remote, ingen af de 3 samsung tv remotes eller UBD afspillere jeg har prøvet får tal til at virke som indtastning via remote.
#275119
Det ville da være dejligt at man kunne, det nye interface er så simpelt, at de ser ud til at have fjernet avanceret opsætning for et device man tilføjer i det nye software, så jeg kan ikke editere disse komandoer som man kunne i gammel tid.

Men remote blinker når man trykker på tal, så det må jo være afspiller som ikke vil accepter tal, og nok også bare plex som er dårligt/ikke kompatibelt med denne afspiller, når virtuelt tastatur ikke kommer op.
#278019
Efter langs tid søgen, og frygt for at skulle have et tastatur liggende fremme.

Nogle personer på avforums og andre, har fundet frem til at når PLEX startes, så kan man enten huske at sætte den til auto-login uden pin i fremtiden, eller så er der altså en fjernbetjenings løsning.
Holder man INFO/123 knappen nede i et par sekunder på skærmen med pin kode, så kan man altså godt taste kode ind, så plex fungerer altså fint når man først er kommet udenom det problem der.