Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gromit
#274015
Er der nogen herinde som har købt ovenstående, og vil give deres holdning og synspunkter tilkende?

Både POWER og Bilka sælger LG UB80 (uden DV) til små 1499,- & LG UB90 (med DV & HDR10) til 2299,-

Der er ikke nogen dybdegående anmeldelser endnu, men i de fora jeg har læst, er de begge totalt lydløse, og afspiller alle de fil-formater som de bliver fodret med.

Billede
Af aalb1970
#274016
Udmærket afspillere, men meget "plug and play" agtige med begrænsede indstillingsmuligheder.

Positivt:
- Lav pris
- God billedkvalitet til prisen
- Relativt støjsvage
- Automatisk skift mellem HDR10 og Dolby Vision ved UHD Bluray afspilning (UBK90)

Negativt:
- Ingen mulighed for at slå HDMI-CEC fra. En ulempe, da mange oplever problemer med dette.
- Mangler auto-skift af frame rate. Dvs. man er nødt til at indstille afspilleren til 24 Hz, når man afspiller film-materiale, og til 50 Hz, når man afspiller videomateriale.
- Netflix appen er låst i HDR/Dolby Vision. Dvs. den afspiller alt i HDR/DV uanset, om der er tale om HDR materiale eller ej.
#319738
Jeg har 90'eren og er indtil videre glad for den. Jeg købte den da jeg stadig havde mit LG B7 OLED (har Philips 854 nu) og den er rimelig støj svag. Det eneste som irritere mig ved den er at hvis man pauser filmen så kommer der INGEN pause skærm frem, det gør der kun hvis filmen er stoppet eller eks hvis skuffen står åben,, det undre mig meget og det var det samme med min gamle LG Blu-ray afspiller og jeg fandt aldrig en løsning på det. Jeg synes det er et problem hvis man har OLED tv af risiko for burn-in eller retention,, Og tv'et (både mit nuværende Philips & mit forhenværende LG aktivere kun dets pause skærm hvis man pauser indhold på en streaming tjeneste. Og så er fjernbetjeningen/sensoren i spilleren temmelig dårlig og du skal pege direkte på afspilleren for at den reagere.

Ser man bort fra disse to ting er det en rigtig god afspiller. Flot billede uanset om det er DVD, Blu-ray eller UHD Blu-ray film. Jeg har endnu til gode at se Dolby Vision film på den da jeg ikke har nogen Dolby Vision film. Og så er afspilleren meget enkel i betjening og pop up menuen er også meget brugervenlig hvis du under afspilning vil slå tekster til/fra, ændre billede type, lyd modus etc.

Det som irritere mig mest er pause skærmen som ikke kommer op hvis du pauser filmen. Om det er mig som ikke kan finde indstillingen, ved jeg ikke men jeg synes jeg har været alt igennem.

Netflix funktionen bruger jeg ikke da jeg bruger tv'et Netflix app så for mig betyder det ikke noget om den viser alt Netflix indhold i 4K/HDR

Mvh Allan

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Af aalb1970
#319744
Det er værd at bemærke at ingen af de to afspillere understøtter low latency Dolby vision LLDV). Det betyder, at afspillerne ikke understøtter Dolby Vision i kombination med Sony tv.
Af Supergris
#319754
Det er vel ikke meningen, der skal komme en pause skærm op, med det samme, du pauser en udsendelse?

Som regel kan man indstille, hvor lang tid, der skal gå, før den kommer på.
Det skulle jo gerne være sådan, man kan pause billedet, hvis der er noget, man gerne vil se nærmere på...