Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenRa
#270228
Jeg har lige købt en OPPO 203 og er lidt negativt overrasket over at diskdrevet larmer lidt når den spiller blu-ray og 4K blu-ray. Er det normalt? Er der nogen ejere af oppe 203'eren der kan enten bekræfte at disse to disk formatter larmer lidt fra drevet eller er det min maskine (produceret i januar 2017) der har problemer? Det er klart at 4K skiver ofte larmer ved opstarten, men her synes det som om både blu-ray og 4K skiver larmer lidt fra drevet igennem hele filmen.....
Af steen6400
#270230
Også min. Har du opdateret til nyeste firmware, ved ikke om det kan hjælpe?
Af MortenRa
#270231
Ja jeg har opdateret den til sidste firmware. Det lyder som om min maskine har et dårligt diskdrev desværre. Hvis jeres virkelig er helt lydløse ved afspilning af alle skiver!
Brugeravatar
Af DaneLaw
#270237
Bare en note i henhold til nye ejere af OPPO produkter og netop en producent som ellers er særdeles værdsat og respekteret som desværre lukker.
OPPO's UHD player-afdeling lukker og slukker.. :(
Oppo Shock: Popular AV Brand Announces That 'It's Time To Say Goodbye'
https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... e/#1867e99
Clearly this all raises concerns for owners of Oppo products over whether the brand’s disc players, speakers, headphones, headphone amps and DACS will continue to receive service and firmware support.
This is an especially important issue when it comes to the 203 and 205 4K Blu-ray players, given that a) the 4K Blu-ray format is still evolving and b) one of Oppo’s main attractions is the regularity with which it issues firmware updates to fix bugs and add extra features - usually in response to feedback from its enthusiastic fanbase
Hvordan landet ligger med HDR10+ og mulig understøttelse for visse OPPO players og noget som der er blevet gisnet en del om' men chancerne er ikke ligefrem blevet bedre efter OPPO lukker deres UHD player afdeling, og samme usikkerhed breder sig omkring OPPO players fixes i relation til Sony < Dolby Vision problematikken..
And you can’t help but wonder if Oppo’s 4K Blu-ray players still get the promised update for delivering Dolby Vision compatibility with Sony’s newly Dolby Vision-enabled TVs.
https://www.forbes.com/sites/johnarcher ... 00585a498a
Af donoester
#274005
Jeg synes jeg har lidt samme problem med min produceret november 2016 - dog så vidt jeg lige har testet, kun UHD. Da jeg endnu kun har een UHD skive, ved jeg dog ikke om det lige er den skive jeg har fat i, som af en eller anden grund ikke er perfekt. Nogen der har erfaringer med, om der er forskel på UHD blu-rays med hensyn til vibration?
Hvad endte det med du gjorde ved din 203?
Brugeravatar
Af bbplayer
#274066
Tidligt var LG UB970 også ramt af larmende drev, og produktioner røg retur og nye modeller kom ud med bedre drev, var omtalen for nogle, måske bare held.

Det som @donoester nævner omkring specifikke skriver, kan være rigtigt for med LG drevet, var folk meget ops på at Sony udgivelserne vist var hårdt ramt af støj når de sad i maskinen.