Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#201494
Hej.

Nogle kloge folk herinde der har en smart løsning på hvordan jeg får et lyd signal ud af min Samsung Blu-Ray afspiller?
Den har kun 1 HDMI OUT og den bruges jo til Samsung TV'et, og jeg mangler et lydsignal over til mine ny indkøbte JBL trådløse udendørs højtalere hvor der er indgange til PHOHO eller JACK.

Jeg har prøvet at investere i et par forskellige adapter-boxe fra av-connection og av-cables, men uden held.

Har købt en HDMI Extractor, hvor du bare har en HDMI IN og en HDMI OUT - som du bare sætter imellem afspilleren og tv'et og hvor du så kan tage et lyd signal ud via JACK stik - men kan ikke få det til at virke på Samsung afspilleren - men hvis jeg sætter den til f.eks computerens HDMI OUT port virker det fint....

Porten på afspilleren er en ARC(som jeg ikke helt ved hvordan virker - andet end at kan sende lyd tur/retur i samme kabel), og ved ikke om det kan spille mig et puds eller om der er nogle indstillinger jeg ikke har styr på..?

Nogle der har været ude for samme problem, med at skulle tage et lyd signal ud af et HDMI stik på en forstærker/blu-ray afspiller..?
:o