Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tacconi
#200342
Hej forum,

Har en gammel Panasonic DMR-EH58 og vil godt have mulighed for bedre optagelser, så jeg røg på et Kvickly tilbud på en 2012 LG HR925N til 1495,-.

Men blev ærlig talt meget overrasket over hvor elendig den er, den har kun plads til ca. 18 timers optagelse og det man har optaget kan man ikke brænde ud på diske. Ydermere skrev den forkert navn på den ene film jeg prøvede at optage i går.
Så det lort ryger tilbage igen.

Men hvad skal jeg så kigge på?
Jeg skal vel op i mindst 2 TB harddisk, for at få ca. 70 timers optagelse. Men egentlig vil jeg godt have muligheden for at vælge hvilken kvalitet den optager i, alt behøver jo ikke være HD kvalitet.
Den skal helst kunne brænde udsendelser ud på disk.
Det skal være muligt at redigere navnet på optagelser og der skal kunnes oprettes mapper, f.eks. Musik, Dokumentar o.s.v. som programmer organiseres i.

Prisen er også vigtig.

På forhånd tak
Af jng
#200345
Tacconi skrev:Hej forum,

Har en gammel Panasonic DMR-EH58 og vil godt have mulighed for bedre optagelser, så jeg røg på et Kvickly tilbud på en 2012 LG HR925N til 1495,-.

Men blev ærlig talt meget overrasket over hvor elendig den er, den har kun plads til ca. 18 timers optagelse og det man har optaget kan man ikke brænde ud på diske. Ydermere skrev den forkert navn på den ene film jeg prøvede at optage i går.
Så det lort ryger tilbage igen.

Men hvad skal jeg så kigge på?
Jeg skal vel op i mindst 2 TB harddisk, for at få ca. 70 timers optagelse. Men egentlig vil jeg godt have muligheden for at vælge hvilken kvalitet den optager i, alt behøver jo ikke være HD kvalitet.
Den skal helst kunne brænde udsendelser ud på disk.
Det skal være muligt at redigere navnet på optagelser og der skal kunnes oprettes mapper, f.eks. Musik, Dokumentar o.s.v. som programmer organiseres i.

Prisen er også vigtig.

På forhånd tak
1) Et produkt bliver ikke til lort, fordi du ikke undersøger tingene, inden du køber. Enheden er bl.a. testet her på sitet.

2) Lær at regne.
Af Michsq
#200347
Hvis du vil have dit krav til at kunne brænde ud på skiver opfyldt, så er det kun Panasonic Bluray-optagere, som kan leve op til det. Prismæssigt ender du i den anden ende af skalaen.


Hvorvidt den kan de andre ting, som du kræver, det ved jeg ikke. Men det giver jo dig en god mulighed for at sætte dig ind i et produktet før det købes, så du ikke blot shopper før du har undersøgt produktet. For selvfølgelig kan en ældre bluray-optager som HR925 ikke alt, hvilket prisen også burde være en advarsel for.
Af Mich66
#200354
Jeg kan anbefale Panasonics DMR BCT730 som jeg købte i Flensburg hos Saturn i november. Prisen i dag, samme sted er 399EUR for sort eller 409EUR for sølv farvet.
Af Tacconi
#200377
Til de 2 smågnavne kan jeg nævne at jeg skam havde læst anmeldelse her på sitet, som bl.a. konstaterede at LG ville komme med en opdatering så man kunne redigere kanallisten. Hvilket så aldrig er sket. Går også som udgangspunkt klart ud fra at når min gamle fra 2008 kan alle de ting, så kan en fra 2012 det også, den elektroniske udvikling går normalt ufattelig stærkt, det havde LG så bare ikke været med på.

Til Mich66, tusind tak for venligheden og anbefalingen, den vil jeg prøve at tjekke op på, selvom den ligger på en højere pris end jeg havde forestillet mig at bruge på det.
Af Tacconi
#200804
Mich66 skrev:Jeg kan anbefale Panasonics DMR BCT730 som jeg købte i Flensburg hos Saturn i november. Prisen i dag, samme sted er 399EUR for sort eller 409EUR for sølv farvet.
Jeg røg på Panasonic, dog i den nordiske udgave, og den er bare kram. Tak for anbefalingen.
Af PeterD
#200805
Kvalitet fornægter sig ikke.


Det er rart at du støtter dem, nu hvor de er ude af plasmamarkedet! (B
Af jesperb-64
#200825
PeterD skrev:Kvalitet fornægter sig ikke.


Det er rart at du støtter dem, nu hvor de er ude af plasmamarkedet! (B
Nu bliver jeg i tvivl Peter, er det den rå billed kvalitet du går efter, eller er du bare en fanboy?
Af PeterD
#200827
:)

Næ, giver bare min beskedne støtte til valg af bluray.

Så det er godt det lyder til køber indtil videre er tilfreds.
Af steffenj
#200828
det vist 50/50 jesperb
Af Tacconi
#201602
Hej igen :)

På min gamle Sony dvp-ns92v kunne jeg indtaste en speciel kode så den blev låst op og jeg kan afspille dvd fra USA.
Da jeg derfor har mange USA dvd'er, vil det være dejligt hvis det samme er muligt på denne Panasonic, så er der nogen som kender til sådan en metode?