Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#196390
HJÆLP - Har købt en samsung Blu-ray BDF8500NXE (indeholde 500 GB harddisk) til brug i tilknytning til mit Samsung 40'' UE40F6105XXE.
Mit tv-signal modtager jeg fra Stofa. Ved indstilling af tuner på Blu-ray modtager/lagrer den uden problemer 183 tv-kanaler og 11 radio-kanaler. Problemet er blot, at den kun vil vise billede på DR1, TV-2 og Stofa informationskanal. Alle andre kanaler viser et pixileret billede.

Ved opkald til Stofa får jeg oplyst, at deres billedeinformation leveres korrekt.
Samsung opgav at hjælpe mig; men foreslog udskiftning af apparatet. Det har jeg nu gjort - desværre med uforandret udbytte. :(

Er der nogen, der har en god ide?
#196391
Hvordan har du forbundet dit antennekabel til recorder og TV?

Hvad er signalstyrke og signalkvalitet på de pixelerede kanaler og de gode kanaler?

Mit antennesignal går igennem min BDE8300 til mit TV. Når recorderen er tændt pixelerer billedet på en række kanaler på TV'et som sendes på den samme frekvens. Når recorderen er slukket stiger signalkvaliteten på disse kanaler og pixeleringen forsvinder. Jeg har dog ikke problemer med at modtage de samme kanaler på recorderen. Problemet kan formentlig løses ved at splitte antennesignalet før recorder/TV.

Måske er dit antennesignal for svagt til at overdøve den støj som recorderen udsender når den er tændt?
#196398
Mit problem har ikke noget med indstillingen af kanaler at gøre. Men det kan da godt tænkes at den støj recorderen udsender indstråles i antennekablet mellem recorder og TV, som er et af de medfølgende standard antennekabler. Da digitalt TV indeholder flere kanaler på samme frekvens bliver alle disse kanaler forstyrret samtidig. Forstyrrelsen sker dog på flere forskellige frekvenser. Andre frekvenser er helt upåvirkede.

Min signalstyrke viser 100 % men signalkvaliteten kun nogle få % på de forstyrrede kanaler.